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Study of changing customer relationship marketing through interaction

Research Project

Project/Area Number 17K04024
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionKyoritsu Women's University (2020-2023)
University of Marketing and Distribution Sciences (2017-2019)

Principal Investigator

Higashi Toshikazu  共立女子大学, ビジネス学部, 教授 (70268572)

Project Period (FY) 2017-04-01 – 2024-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2023)
Budget Amount *help
¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2020: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2019: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2018: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywords顧客価値 / コト・マーケティング / ビジョン / リレーションシップ / コト価値 / 文化普及 / 共通価値 / 商学 / 関係性マーケティング / 変化する顧客
Outline of Final Research Achievements

After clarifying the definition of “Koto”, Koto marketing was clarified from a relationship perspective. Koto is "what the customer is as a state or behavior," and from this, Koto value is the customer's experience value. Especially in the consumption and use phases, the provision of customer experience value is a continuous process, and companies are required to build business processes to respond to it. The vision determines what kind of experience value to provide to customers and the direction of business process construction corresponding to it. The qualitative research inductively clarified the framework of Koto Marketing.

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究では、顧客価値を包含したビジョンの設定が、独自のマーケティング活動を導き出し、かつ顧客にもこれまでにない消費・使用体験、つまりコト価値をもたらす、ということが明らかになった。それは、企業の提供物が製品やサービスの区別なくであり、場合によっては両者の融合によるコト価値の創造という事例もある。これが意味することは、従来のマーケティング手法ではターゲットにコト価値を提供する方法としては不十分であり、新たな枠組みが必要だということである。この新たな枠組みは、本研究で明らかになったコト・プロセスに対応するビジネス・プロセスの必要性と両プロセスを仲介するコト・マーケティング・モデルである。

Report

(8 results)
  • 2023 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2022 Research-status Report
  • 2021 Research-status Report
  • 2020 Research-status Report
  • 2019 Research-status Report
  • 2018 Research-status Report
  • 2017 Research-status Report
  • Research Products

    (1 results)

All 2019

All Book (1 results)

  • [Book] 顧客価値を創造するコト・マーケティング2019

    • Author(s)
      東 利一
    • Total Pages
      236
    • Publisher
      中央経済社
    • ISBN
      4502300616
    • Related Report
      2019 Research-status Report 2018 Research-status Report

URL: 

Published: 2017-04-28   Modified: 2025-01-30  

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