Intrinsic motivation of firms in creating competitive advantage through product development: A Mixed Methods Theoretical and Empirical Study
Project/Area Number |
17K04027
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Setsunan University (2018-2022) Kobe Yamate University (2017) |
Principal Investigator |
Tanaka Shoji 摂南大学, 経営学部, 准教授 (70704922)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2023-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
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Keywords | マーケティング / 消費者行動 / ブランド・オーセンティシティ / 企業の内発的動機 / 本物感 / ブランドへのこだわり知覚 / ブランドのこだわり / こだわり / ブランド |
Outline of Final Research Achievements |
This study aims to advance brand authenticity research by integrating findings on firms' intrinsic motivation and proposing a comprehensive research framework. Through a combination of qualitative and quantitative surveys, we establish a framework that encompasses consumers' information processing of firms' intrinsic motivation and firms' marketing strategies that align with their intrinsic motivation in the context of brand authenticity. In addition, we contribute to the field by developing a scale to measure consumers' perceived intrinsic motivation. The results of this study shed light on the interplay between firms and consumers and highlight the importance of intrinsic motivation in building authentic brands.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
ブランド・オーセンティシティ研究において,ブランド・オーセンティシティと企業の内発的動機の関係は議論され始めていたが,探索的な段階であった。この研究課題に対して,本研究では,質的調査と量的調査によって,ブランド・オーセンティシティが企業の内発的動機に影響を与える因果関係を明らかにした。さらに,この結果を踏まえて提唱した研究枠組みは,ブランド・オーセンティシティ研究への理論的貢献とともに,企業のマーケターが用いることが可能な実務的貢献に結びつくものと考えている。
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Report
(7 results)
Research Products
(5 results)
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[Journal Article] 12.ブランドの本物感を醸成する「こだわり」の研究2019
Author(s)
田中祥司・髙橋広行
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Journal Title
JOURNAL of the JAPAN RESEARCH ASSOCIATION for TEXTILE END-USES
Volume: 60
Issue: 4
Pages: 326-332
DOI
NAID
ISSN
0037-2072, 1884-6599
Year and Date
2019-04-25
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Peer Reviewed
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