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Branding of the Traditional craft products in Global Market

Research Project

Project/Area Number 17K04031
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionOsaka City University (2021)
Fukuoka University (2017-2020)

Principal Investigator

Ninomiya Mari  大阪市立大学, 大学院経営学研究科, 准教授 (40320270)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 吉田 満梨  神戸大学, 経営学研究科, 准教授 (30552278)
Project Period (FY) 2017-04-01 – 2022-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2021)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywords市場創造 / 伝統産品 / 情報共有 / 伝統産業 / 情報発信 / 着物 / デザイン / 流通 / アート / 呉服 / 絹織物 / 製品カテゴリー / 取引関係 / 販路開拓 / 流通システム / 消費者行動 / 伝統織物 / ブランディング / マーケティング
Outline of Final Research Achievements

Japan embraces a wide variety of traditional goods such as sake, kimono, manufactured by dedicated craftmanship. However, the value of crafts will not be understood automatically by the consumers. Along with the changes of lifestyle year by year, mass-products at low price replaced traditional goods.
For the last decades craft seems to revival in global market. The important thing is to create the value of traditional goods with aligning through supply chain, arising modification of consumer behavior, material, usage, and to share the information.
The value of traditional goods has not only an economic but also social and cultural side. In order to transmit the value to the consumers, the platform to share the information and discuss is definitely to be required in the community concerned.

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

従来、伝統的産品の市場分析は、原料別、市場別に分断された個別産業分析にとどまっていた。しかし、本研究では、酒類産業と和装産業、農業というような、産業横断的な長期的取引関係の変遷を比較研究することにより、工芸品や農産物、工業製品にも共通の「クラフト」商品特有の特性があることが明らかになった。流通システムを通じてクラフト商品の特性を踏まえたマーケティング活動や情報共有をおこなうことにより、グローバル市場を開拓する可能性を論じるものとなった。

Report

(6 results)
  • 2021 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2020 Research-status Report
  • 2019 Research-status Report
  • 2018 Research-status Report
  • 2017 Research-status Report
  • Research Products

    (8 results)

All 2021 2020 2019 2018 1967 Other

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 1 results,  Open Access: 1 results) Presentation (2 results) Book (3 results) Remarks (1 results)

  • [Journal Article] 独立零細小売商による経験価値の提供2018

    • Author(s)
      二宮 麻里・濵 満久
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 38/3 Pages: 55-65

    • NAID

      130007580374

    • Related Report
      2018 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 流通情報 (5)1967

    • Author(s)
      二宮麻里・濱満久
    • Volume
      531
    • Pages
      -
    • DOI

      10.11501/2850724

    • ISSN
      0389-7672
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] 円滑な商取引を支える基盤とは何かー有機農産物のコミュニティの形成をめぐって2021

    • Author(s)
      二宮麻里
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] マーケティング研究で『オーセンティシティ』を問うことの意義2019

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本商業学会
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Book] きものとデザイン2020

    • Author(s)
      島田 昌和
    • Total Pages
      236
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623088744
    • Related Report
      2020 Research-status Report
  • [Book] きものとデザイン これから出る本 つくり手・売り手の150年2020

    • Author(s)
      島田昌和編著
    • Total Pages
      234
    • Publisher
      ミネルヴァ
    • ISBN
      9784623088744
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Book] デジタル・ワークシフトーマーケティングを変えるキーワード30 、192018

    • Author(s)
      吉田満梨(担当章のみ)
    • Total Pages
      360
    • Publisher
      産学社
    • ISBN
      9784782534939
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Remarks] 日本酒学研究会「日本酒学ジャーナル発刊のお知らせ」

    • URL

      https://sites.google.com/view/nihonshugaku#h.4hgt5n492ech

    • Related Report
      2021 Annual Research Report

URL: 

Published: 2017-04-28   Modified: 2023-01-30  

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