Project/Area Number |
17K12805
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Learning support system
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Research Institution | Teikyo University (2019-2022) Kio University (2017-2018) |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2023-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
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Keywords | ルーブリック / 技術標準 / CASE / LTI / 学習評価 / コンピテンシー / リポジトリ / データベース / 学習モデル / 技術標準化 / プラグイン / eポートフォリオ / パフォーマンス評価 / フォーマット / データフォーマット / 教育工学 / eポートフォリオ |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this study is to construct a mechanism to accelerate students' independent learning based on performance assessment and qualitative transformation of university education by supporting faculty members who are not experts in educational evaluation to create rubrics through a rubric sharing website and encouraging their use. We have solved the problem that many teachers who have introduced performance assessment have, "I want to introduce rubrics, but it is difficult to design them," by developing a client system using OpenSALT, REST, and LTI that conforms to the CASE technical standards of 1EdTech, and have developed a rubric system for several educational practices. We confirmed the usefulness of sharing rubrics in several educational practices.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
ルーブリックを導入する敷居が低くなることにより,学習としての主観的パフォーマンス評価に有用である.1EdTech CASEやLTIの技術標準に対応することで,Mahara,Moodle以外のシステムに関してもリポジトリDBのルーブリックの活用が可能となった.ルーブリックの様々なファイル形式による利用ニーズに応えることで,多様な教育現場におけるパフォーマンス評価に基づいた学生の主体的な学びの実践が広がることが期待される.共有されたルーブリックを利用して評価することで,利用者にとって最も手軽にかつ最小労力でパフォーマンス評価を取り入れることが可能である.
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