Data-driven analysis and integrated foreign language teaching program
Project/Area Number |
17K13499
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Foreign language education
|
Research Institution | Hiroshima University |
Principal Investigator |
Kusanagi Kunihiro 広島大学, 外国語教育研究センター, 特任講師 (60782620)
|
Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2019-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
|
Budget Amount *help |
¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
|
Keywords | データ駆動主義 / 効率化 / 外国語教育 / 高等教育 / ベイズ統計 / データサイエンス / 英語教育 / 教育の質保証 / 自動採点 / 自動解析プログラム / データ解析 / システム開発 / データ駆動型解析 / 言語テスト |
Outline of Final Research Achievements |
Applying data-driven analysis, the project attempted to establish an efficient foreign language teaching program. The works of the project include (a) development of automated scoring software, (b) a non-linear model that predicts students' grade before assessment, and (c) a stochastic model that fits well to students' engagement to classes.
|
Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
昨今,日常的に発生する大量のデータを利活用しようとする新しいタイプの応用研究が注目を浴びている。教育研究もその例外には漏れないが,データ解析がどれほど教育実践に対して還元されているかといえば,顕著な成果が報告されているとは言い難い。本研究は,徹底的に教育現場に根ざした応用を目標とし,実際の英語学習プログラムに対して多種のデータ解析を実装しようとしたものである。
|
Report
(3 results)
Research Products
(17 results)
-
-
-
-
[Journal Article] Foreign language learning mode preferences of Japanese university students.2017
Author(s)
Kusanagi, K., Enokida, K., Kida, S., Sakaue, T., Takita, F., Tatsukawa, K., Uenishi, K., Yamamoto, G., & Yoshikawa, L.
-
Journal Title
Annual Review of English Language Education in Japan
Volume: 28
Pages: 193-208
NAID
Related Report
Peer Reviewed / Open Access
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-