A Research on Strategic Intentionality and Management Style of SMEs
Project/Area Number |
17K13803
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Management
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Research Institution | Kurume University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2019: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2018: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2017: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
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Keywords | 戦略 / オープン化 / 経営環境 / 探索行動 / イノベーション / 組織間学習 / 中小企業 / 経営戦略 / 技術転換 / ネットワーク / 経営学 / 商学 / 経済事情 |
Outline of Final Research Achievements |
This research considered the relationship of the objectives, strategies and management style when companies seek openness. For example, one is proactive to seek partners, others are reactive to search by themselves but eager to attract orders from various companies. This research also considers strategy and management style in line with them. In addition, this research reveals that the success of strategy for openness depends on compatibility between the management and the objectives such as launching one’s original product or developing market and sales channel. Then, how the specific situations such as technology migration and competitiveness affect strategic intentionality is also discussed in this study.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
発見事実の中でも,最も社会的意義が分かりやすいものとして,次のようなケースがある。一見するとオープン化に消極的に見える企業であっても,水面下ではオープン化にうまく対応できている企業もある一方で,逆に,オープン化に積極的だが成果が上がっていない企業もある。パートナーを探索するために時間や経営資源を投入しても,その目的と自社の戦略・組織との間にズレがあるために機能していないこともあれば,積極的には探索行動は行っていないが,設計~加工にたるまで総合力があり,自然とパートナーが集まる企業もある。つまり,オープン化に際して,その目的とともに,戦略・組織,技術環境・競争環境などが成果に影響を及ぼしている。
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Report
(4 results)
Research Products
(14 results)