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Antecedent factor of brand switching bahaveior and brand royalty.

Research Project

Project/Area Number 17K13807
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Commerce
Research InstitutionSenshu University

Principal Investigator

Yashima Akira  専修大学, 商学部, 准教授 (30583223)

Project Period (FY) 2017-04-01 – 2023-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2022)
Budget Amount *help
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywordsブランドスイッチ / ロイヤルティ / サービスバンドル / 家庭向け電気サービス / プロモーション / 電力自由化 / 顧客満足 / バンドル / スイッチングコスト / エネルギー市場
Outline of Final Research Achievements

The purpose of this study is to examine the factors and identify the structure of consumers' brand switching behavior. The study was conducted from various angles, and the following three results were obtained.
First, in the case of bundled brand switching, it was found that the level of evaluation had some influence. And the evaluation of candidate brand is more important than the brand under constructing.Second, I studied service similarity in bundled brand switching, and found that similarity affects brand switching, while some similarities have no effect.Third, I constructed and tested a model that extended the framework of the loyalty model. As a result, we were able to construct a new model that is skeptical of previous models.

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究はサブスクリプションに代表される継続的な契約を結ぶサービスにおけるブランドスイッチを研究したものである。この分野においてはどちらかというと囲い込み、契約継続に対する関心が学術・実務ともに関心が高い。その中でブランドスイッチにフォーカスを置いた上でブランドスイッチの要因について明らかにしたことは学術的にも社会的にも意義があったと考えられる。

Report

(7 results)
  • 2022 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2021 Research-status Report
  • 2020 Research-status Report
  • 2019 Research-status Report
  • 2018 Research-status Report
  • 2017 Research-status Report
  • Research Products

    (5 results)

All 2021 2020 2019 2018

All Journal Article (2 results) (of which Open Access: 1 results) Presentation (1 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] 契約中ブランドと乗り換え候補ブランドに対する態度を考慮したブランドスイッチ要因の検証2021

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      商学論集

      Volume: 113 Pages: 117-129

    • NAID

      120007170234

    • Related Report
      2021 Research-status Report
  • [Journal Article] 家庭向け電力小売り市場におけるブランドスイッチ要因の検証 ~ロイヤルティモデルによる検証~2019

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      専修大学商学研究所報

      Volume: 5 Pages: 1-19

    • Related Report
      2018 Research-status Report
    • Open Access
  • [Presentation] ブランドスイッチにおけるサービスバンドリングの影響2018

    • Author(s)
      八島明朗
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Book] 海岸林維持システムの構築2020

    • Author(s)
      岡田穣編著 八島明朗 岩尾詠一郎 大崎恒次 小酒井正和著
    • Total Pages
      212
    • Publisher
      白桃書房
    • ISBN
      9784561963059
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Book] 消費者行動の実証研究(第4章「顧客との継続的な関係とその構築」担当)2018

    • Author(s)
      八島明朗(守口剛他編著)
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      中央経済社
    • ISBN
      9784502282614
    • Related Report
      2018 Research-status Report

URL: 

Published: 2017-04-28   Modified: 2024-01-30  

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