Roleplay Interactive System to Model Affective Information from Stituation
Project/Area Number |
17K17809
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Intelligent informatics
Kansei informatics
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Research Institution | Osaka Institute of Technology (2019-2021) Toyohashi University of Technology (2017-2018) |
Principal Investigator |
Ueno Miki 大阪工業大学, 工学部, 講師 (60757368)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2019: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
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Keywords | 個性推定 / 対話的システム / 創作支援 / 深層学習 / 感性情報工学 / 助言出力 / 文字生成 / 質感選定 / 機械学習 / 対話システム / 絵のモデル化 / 画像と言語の対応 / 質感の学習 / 感性情報処理 / ロールプレイ対話 / メタデータ構築 / ストーリー解析 / 感性情報 / 人工知能 / 感性情報学 / 情報工学 |
Outline of Final Research Achievements |
The aim of this research is to model affective information. If computers understand certain situations, computers output comments for appropriate activity to humans. In this research, I proposed two types of story generation systems and three types of interactive systems which guide for humans to enhance creativity.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
人が想起する情報を定量化すること,計算機が創作することに世の注目が集まっている. 人工知知能システムの中でも挑戦的な課題だが,人が協調する社会を目指して,画像中の注視箇所から得られる情報から人が想起する情報を得るシステムの構築をしている. 現状本研究ではユーザが入力した情報から限定的ではあるが対話的に助言を出すことが可能であり,データの大規模化によって,さらに今後の発展が見込まれる.
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Report
(6 results)
Research Products
(28 results)