Project/Area Number |
18203038
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Sociology of education
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Research Institution | Hiroshima University |
Principal Investigator |
ARIMOTO Akira Hiroshima University, 高等教育研究開発センター, 名誉教授 (00030437)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
DAIZEN Tsukasa 広島大学, 高等教育研究開発センター, 教授 (60188464)
HUANG Futao 広島大学, 高等教育研究開発センター, 教授 (60335693)
EHARA Takekazu 立命館大学, 教育開発推進機構, 教授 (00012568)
YAMANOI Atsunori くらしき作陽大学, 子ども教育学部, 部長・教授 (80019067)
YAMAMOTO Shinichi 広島大学, 高等教育研究開発センター, 教授 (10220469)
KITAGAKI Ikuo 広島大学, 高等教育研究開発センター, 教授 (20016679)
YAMASAKI Hirotoshi 広島大学, 教育学研究科, 教授 (10127730)
YOKOYAMA Keiko 広島大学, 高等教育研究開発センター, 講師 (20379853)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
BEPPU Akirou 明治大学, 文学部, 教授 (70062015)
HARAYAMA Yuuko 東北大学, 工学研究科, 教授 (00344705)
YAMADA Reiko 同志社大学, 社会学部, 教授 (90288986)
FUJIMURA Masashi 新潟大学, 人文社会・教育科学系, 教授 (40181391)
URATA Hiroaki 名城大学, 大学院・大学・学校づくり研究科, 教授 (40201959)
NISHIMOTO Hiroki 琉球大学, 大学教育センター, 准教授 (20301393)
OBA Jyun 広島大学, 高等教育研究開発センター, 准教授 (50335692)
YOSHINAGA Keiichirou 東京農工大学, 大学教育センター, 准教授 (70313492)
ASONUMA Akihiro 名古屋大学, 教育学研究科, 准教授 (80261759)
OGATA Naoyuki 広島大学, 高等教育研究開発センター, 教授 (20314776)
NANBU Hirotaka 京都大学, 教育学研究科, 准教授 (70301306)
MURASAWA Masataka 広島大学, 高等教育研究開発センター, 准教授 (00284224)
SUGIMOTO Kazuhiro 鹿児島大学, 教育センター, 准教授 (30397921)
WATANABE Tatsurou 金沢大学, 大学教育開発・支援センター, 准教授 (20397920)
TANAKA Masahiro 島根大学, 教育開発センター, 講師 (30423362)
KUZUKI Kouichi 香川大学, 大学教育開発センター, 准教授 (40423363)
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Project Period (FY) |
2006 – 2009
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2009)
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Budget Amount *help |
¥47,450,000 (Direct Cost: ¥36,500,000、Indirect Cost: ¥10,950,000)
Fiscal Year 2009: ¥7,930,000 (Direct Cost: ¥6,100,000、Indirect Cost: ¥1,830,000)
Fiscal Year 2008: ¥15,860,000 (Direct Cost: ¥12,200,000、Indirect Cost: ¥3,660,000)
Fiscal Year 2007: ¥13,910,000 (Direct Cost: ¥10,700,000、Indirect Cost: ¥3,210,000)
Fiscal Year 2006: ¥9,750,000 (Direct Cost: ¥7,500,000、Indirect Cost: ¥2,250,000)
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Keywords | アカデミック・プロフェッション / 知の再構築 / 国際比較研究 / 世界と日本のシステム / 21世紀型専門職像構築 / 有識者 / 有識者調査 |
Research Abstract |
To be adaptable to the social change of the globalization, the knowledge based society and the neoliberalism etc, the system-level higher education policy aimed to improve higher education in quantitative and qualitative, has been laid out in rapid succession over the world. As a result, university faculty members worldwide, including Japan, are expected to play a full role on the reform of higher education. In this study, by using the method of comparative sociology, the realities of structural changes, work conditions and future issues of university faculty of 18 countries, were revealed.
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