High-Resolution Numerical Method of Flow Using High-Density Mesh
Project/Area Number |
18206085
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Aerospace engineering
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Research Institution | Tohoku University |
Principal Investigator |
NAKAHASHI Kazuhiro Tohoku University, 大学院・工学研究科, 教授 (00207854)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
MATSUSHIMA Kisa 東北大学, 大学院・工学研究科, 准教授 (40332514)
佐々木 大輔 東北大学, 大学院・工学研究科, 助教 (60507903)
大林 茂 東北大学, 流体科学研究所, 教授 (80183028)
キム ヒョンジン 東北大学, 大学院・工学研究科, 助教 (00361121)
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Project Period (FY) |
2006 – 2008
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
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Budget Amount *help |
¥46,280,000 (Direct Cost: ¥35,600,000、Indirect Cost: ¥10,680,000)
Fiscal Year 2008: ¥14,560,000 (Direct Cost: ¥11,200,000、Indirect Cost: ¥3,360,000)
Fiscal Year 2007: ¥13,520,000 (Direct Cost: ¥10,400,000、Indirect Cost: ¥3,120,000)
Fiscal Year 2006: ¥18,200,000 (Direct Cost: ¥14,000,000、Indirect Cost: ¥4,200,000)
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Keywords | 数値流体力学 / 高精度解法 / 航空機設計 |
Research Abstract |
数値流体力学の精度や工学的有用性を抜本的に改善するために、非構造格子で必要な箇所を細分化して高密度な格子にする方法と高密度な直交格子を用いる方法との二つについて開発と応用研究を行った。前者は精度改善を評価するとともに、最適化法との組み合わせで高速旅客機形状の提案等を行うとともに、現在開発中の旅客機MRJの空力設計に寄与した。後者では本研究で提案しているBuilding-Cube Methodを高度化し、従来の10倍以上の格子密度の計算を行ってその有用性を示した。
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Report
(4 results)
Research Products
(82 results)
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[Journal Article] Parallel Mesh Generation Using an Advancing Front Method2007
Author(s)
Ito, Y., Shih, A.M., Erukala, A. K., Ito, Y., Shih, A.M., Erukala, A.K., Chrisochoides, N.P. and Nakahashi, K.
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Journal Title
Mathematics and Computers in Simulation Vol.75, Issues5-6
Pages: 200-209
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