Comparative study of Japan and Germany on the relationship between attitude toward science and scientific knowledge
Project/Area Number |
18300273
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Science education
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Research Institution | National Institute for Educational Policy Research |
Principal Investigator |
YOSHIOKA Ryoei National Institute for Educational Policy Research, 教育研究情報センター, 総括研究官 (40200951)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
FUJITA Takeshi 千葉大学, 教育学部, 教授 (90209057)
KAISER Stefan 筑波大学, 文芸言語学系, 教授 (20260466)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
FUJITA Takeshi 千葉大学, 教育学部, 教授 (90209057)
KAISER Stefan 筑波大学, 人文社会科学研究科, 教授 (20260466)
TERADA Mitsuhiro 岐阜聖徳学園大学, 教育学部, 准教授 (40514641)
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Project Period (FY) |
2006 – 2008
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
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Budget Amount *help |
¥14,800,000 (Direct Cost: ¥12,400,000、Indirect Cost: ¥2,400,000)
Fiscal Year 2008: ¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2007: ¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2006: ¥4,400,000 (Direct Cost: ¥4,400,000)
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Keywords | 自然科学教育 / 科学に対する態度 / 日独比較 / 調査研究 / 科学リテラシー / 科学 / 成人 / 心構え |
Research Abstract |
日本とドイツの成人(日本の場合は、教師、大学生、保護者グループを設定)を対象に、科学に対する態度と科学的知識を問うアンケート調査を実施し、調査結果の比較考察を行なった。また、以前に行なった高校1年生の科学に対する態度の調査結果との比較考察により、わが国の科学に対する教育の実態の解明と問題点の追究を目指した。
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Report
(4 results)
Research Products
(7 results)