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A Study on Sources of Competitive Advantage Based on Sales Process Innovation

Research Project

Project/Area Number 18330092
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionKobe University

Principal Investigator

TAKASHIMA Katsuyoshi  Kobe University, 大学院経営学研究科, 教授 (30197090)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) OGAWA Susumu  神戸大学, 大学院・経営学研究科, 教授 (80214021)
HUANG Lin  神戸大学, 大学院・経営学研究科, 教授 (40225363)
MINAMI Chieko  神戸大学, 大学院・経営学研究科, 教授 (90254234)
Project Period (FY) 2006 – 2008
Project Status Completed (Fiscal Year 2008)
Budget Amount *help
¥17,610,000 (Direct Cost: ¥14,700,000、Indirect Cost: ¥2,910,000)
Fiscal Year 2008: ¥6,240,000 (Direct Cost: ¥4,800,000、Indirect Cost: ¥1,440,000)
Fiscal Year 2007: ¥6,370,000 (Direct Cost: ¥4,900,000、Indirect Cost: ¥1,470,000)
Fiscal Year 2006: ¥5,000,000 (Direct Cost: ¥5,000,000)
Keywordsマーケティング / 営業活動 / 顧客関係管理 / 競争優位 / 情報技術 / 技術革新 / プロセス革新 / 経営学 / 商学 / 関係性
Research Abstract

本研究では、企業における競争優位の構築のために導入される営業活動のプロセス革新について、営業研究、顧客関係管理論、国際マーケティング論などの各理論視点から考察を行い、営業プロセス革新を導入した日本企業や海外企業の事例分析や質問紙調査に基づいて、さまざまな産業・企業での営業活動におけるプロセス革新の特徴や有効性を検討するとともに、営業プロセス革新がいかにして企業の競争優位の基盤構築を可能にするのかを明らかにした。

Report

(4 results)
  • 2008 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2007 Annual Research Report
  • 2006 Annual Research Report
  • Research Products

    (52 results)

All 2009 2008 2007 2006 Other

All Journal Article (33 results) (of which Peer Reviewed: 10 results) Presentation (11 results) Book (8 results)

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Published: 2006-04-01   Modified: 2016-04-21  

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