Project/Area Number |
18330147
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Clinical psychology
|
Research Institution | Kyushu University |
Principal Investigator |
TAKAHASHI Yasue Kyushu University, 大学院・教育学研究科, 准教授 (90235763)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
KAMIO Yoko 国立精神・神経センター, 精神保健研究所・児童・思春期精神保健部研究院, 部長 (00252445)
YOSHIOKA Kazuko 福岡県立大学, 人間社会学部, 講師 (30448815)
高橋 昇 九州女子大学, 人間科学部・人間発達学科, 教授 (10441619)
松崎 佳子 九州大学, 大学院・人間環境学研究院, 教授 (30404049)
西 見奈子 近畿大学九州短期大学, 保育科, 講師 (10435365)
森田 美弥子 名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科, 教授 (80210178)
|
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
TAKAHASHI Noboru 人間環境大学, 人間環境学部, 教授 (10441619)
MATSUZAKI Yoshiko 九州大学, 大学院・人間環境学研究院, 教授 (30404049)
MORITA Miuyako 名古屋大学, 大学院・教育発達科学研究科, 教授 (80210178)
NISHI Minako 近畿大学九州短期大学, 保育科, 准教授 (10435365)
OGAWA Toshiki 筑波大学, 大学院・人間総合科学研究科, 教授 (60091857)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2009
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2009)
|
Budget Amount *help |
¥14,060,000 (Direct Cost: ¥11,600,000、Indirect Cost: ¥2,460,000)
Fiscal Year 2009: ¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2008: ¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2007: ¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2006: ¥3,400,000 (Direct Cost: ¥3,400,000)
|
Keywords | 臨床心理学 / 心理アセスメント / 児童期 / 青年期 / 対人関係障害 / 心理的援助 / 児童期・青年期 / 心理アセメント |
Research Abstract |
On this study, we aimed to consider with all facts of device of multidimensional assessment for children and adolescents with the problem of personal-relationship, discussion of feedback which is suitable for practical needs, and process of psychotherapy. From a result, we discussed about how to carry out and importance of FTT, which is invented in Greece, for children in Japan. Also we had comprehensive discussion with a global view about carrying out of assessment and process of psychotherapy for understanding of personal-relationship of adolescents and the case of difficult diagnosis.
|