Establishment of a mathematical model for ship motions in high seas and a measuring system of high non-linear hydrodynamic forces
Project/Area Number |
18360426
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Naval and maritime engineering
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Research Institution | Fisheries Research Agency |
Principal Investigator |
松田 秋彦 Fisheries Research Agency, 水産工学研究所 漁業生産工学部, 安全性研究室室長 (10344334)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
梅田 直哉 大坂大学, 大学院・工学研究科, 准教授 (20314370)
橋本 博公 大坂大学, 大学院・工学研究科, 助教 (30397731)
桃木 勉 独立行政法人水産総合研究センター, 水産工学研究所・漁業生産工学部, 研究員 (00371782)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
HASHIMOTO Hirotada 大阪大学, 大学院工学研究科, 助教 (30397731)
UMEDA Naoya 大阪大学, 大学院工学研究科, 准教授 (20314370)
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Project Period (FY) |
2006 – 2008
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
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Budget Amount *help |
¥11,350,000 (Direct Cost: ¥10,300,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2007: ¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
Fiscal Year 2006: ¥6,800,000 (Direct Cost: ¥6,800,000)
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Keywords | 船舶工学 / 強非線形船体運動 / 模型実験 / 数学モデル |
Research Abstract |
転覆に至るような大波高の波浪中における船体運動は数学モデルによる定量的な予測が難しかった。そこで、推定精度を悪化させている大波高大傾斜時に船体に働く強非線形流体力を計測する模型実験システムを構築し、それらを用いる最適数学モデルを構築した。漁船船型および細長型船型の2席の模型船を用いて、強非線形流体力を用いた最適数学モデルによる推定と自由航走模型実験結果を比較し、定量的に良い一致が得られることを確認した。
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Report
(4 results)
Research Products
(4 results)