Curriculum Development, Educational Practices and Evaluation of Media Literacy Education developing positive scholastic ability
Project/Area Number |
18500707
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Educational technology
|
Research Institution | Kyoto University of Education |
Principal Investigator |
ASAI Kazuyuki Kyoto University of Education, 大学院・連合教職実践研究科, 教授 (30324718)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
OKAMOTO Masashi 京都教育大学, 教育学部, 教授 (70149558)
KIHARA Toshiyuki 大阪教育大学, 教育学部, 教授 (40231287)
HIGUCHI Totmiko 京都教育大学, 教育学部, 講師 (80402981)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2008
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
|
Budget Amount *help |
¥3,480,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2007: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2006: ¥1,400,000 (Direct Cost: ¥1,400,000)
|
Keywords | 確かな学力 / メディア・リテラシー / カリキュラム / メディア / リテラシー |
Research Abstract |
デジタル時代に求められる確かな学力を子どもたちにつけるために、確かな学力とメディアの関係を明らかにし、メディア・リテラシー教育のカリキュラムを開発, 試行, 評価した。
|
Report
(4 results)
Research Products
(31 results)