A Study When and How to Implement the Teaching of English Letters with a View to Coordination between Primary and Secondary Education
Project/Area Number |
18520473
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Foreign language education
|
Research Institution | Gifu City Women's College |
Principal Investigator |
NAKAMURA Norio Gifu City Women's College, 英語英文学科, 准教授 (70285758)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2008
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
|
Budget Amount *help |
¥2,590,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2008: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2007: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2006: ¥900,000 (Direct Cost: ¥900,000)
|
Keywords | 英語教育 / 小中連携 / 外国語活動 / 小学校英語 / 英語活動 / 文字指導 / 国際理解 |
Research Abstract |
独自の語彙習得モデルを定式化し、その枠組みを用いて小学校英語における文字指導は、音声にたっぷりなれ親しんだ後に始める必要があることを統計を用いて明らかとし、また語に関する技能は互いに関連し合っていることを明らかとした。さらに学習段階の初期において、文字は「話す」助けにはなるが、「聞く」助けにはならないことも明らかとした。
|
Report
(4 results)
Research Products
(23 results)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
[Presentation] 音と文字2007
Author(s)
中村 典生
Organizer
宇都宮大学小学校英語セミナー
Place of Presentation
宇都宮大学
Year and Date
2007-12-01
Related Report
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-