Marketing for building "Kyoto Brand"-Tourism, Commerce, Traditional Handicraft industry and Town Management-
Project/Area Number |
18530327
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
|
Research Institution | Kyoto University |
Principal Investigator |
WAKABAYASHI Yasunaga Kyoto University, 経営管理研究部, 教授 (70240447)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2008
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
|
Budget Amount *help |
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2006: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,300,000)
|
Keywords | マーケティング / 創造的都市 / まちづくり / 商業政策 / 伝統産業 / 地域ブランド / 商業振興 |
Research Abstract |
本研究は、「京都」を対象とした地域のマーケティングのあり方についての調査研究である。おもな研究成果として、京都市商業の活性化として地域商業ビジョンの展開および情報化による商業革新をすすめるKICS(京都情報カードシステム)についてのケース、伝統産業の活性化のための6つの課題の提示、和装産業の未来に向けた現状分析と課題の提示、そして京都市地下空間を利用したまちづくり事業の調査分析、などが挙げられる。
|
Report
(4 results)
Research Products
(17 results)