Studies in Areal Brand Planning
Project/Area Number |
18530331
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Kwansei Gakuin University |
Principal Investigator |
WADA Mitsuo Kwansei Gakuin University, 商学部, 教授 (00119041)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
TOKUYAMA Mitsue 名古屋市立大学, 大学院・経済学研究科, 准教授 (80363951)
KANNO Saori 駒澤大学, 経営学部, 講師 (00383373)
NAGAO Masanobu 新潟大学, 大学院・技術経営研究科, 准教授 (50467065)
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Project Period (FY) |
2006 – 2009
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2009)
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Budget Amount *help |
¥4,220,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2008: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2006: ¥1,100,000 (Direct Cost: ¥1,100,000)
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Keywords | 地域 / ブランド / ブランドイメージ / ゾーニング / コミュニケーション戦略 / アクターモデル / 企業イメージ / 企業と地域の連携 / 地域コンセプト / アクター / 企業コンセプト / 企業と地域 / マーケティング / 地域ブランド / 地域と企業 / アクター論 / 経験価値カテゴリー / 地域ブランド・コンセブト / 地域ブランド・コミュニケーション / 地域プランド・コンセプト / 地域プランド・コミュニケーション / 地域資産モデル / 地域価値 / 企業ブランド |
Research Abstract |
The objective of this study is to develop a planning and Management model for an areal brand. The study has been conducted both discussion and Interviews. Discussion has been done monthly bases and we traveled many areas in japan. After all, We developed planning and management model for areal branding. The model features 1)definition and concept of area branding, 2)introduced zoning consept, 3)communication concept and strategy, 4)actor model, and finally 5)corporate and area's new relationship model. We published "area brand management" in 2009.
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Report
(6 results)
Research Products
(11 results)