A DEVELOPMENTAL STUDY OF SCHOOL ADJUSTMENT AND PSYCHOLOGICAL FACTORS ABOUT FORMATION OF CAREER AWARENESS AMONG CHILDREN
Project/Area Number |
18530519
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Educational psychology
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Research Institution | Hiroshima University |
Principal Investigator |
MAEDA Kenichi Hiroshima University, 大学院・教育学研究科, 教授 (90101451)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
加藤 寿朗 島根大学, 教育学部, 准教授 (30274301)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
KATO Toshiaki 島根大学, 教育学部, 教授 (30274301)
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Project Period (FY) |
2006 – 2008
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
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Budget Amount *help |
¥4,140,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2006: ¥1,800,000 (Direct Cost: ¥1,800,000)
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Keywords | 学校適応 / キャリア意識 / 子ども / 職場体験学習 / アイデンティティ形成 / 社会的コンピテンス / 学業的コンピテンス / 将来展望 |
Research Abstract |
まず、子どものキャリア意識の発達を捉えるために、小学生から高校生まで適用可能なキャリア意識尺度を開発した。次に、開発したキャリア意識尺度を使用して、小学生から大学生までのキャリア意識の発達を明らかにするとともに、キャリア意識が学校適応、アイデンティティ形成、保護者からのサポート受容感と正関連することを実証した。最後に、キャリア教育によるキャリア意識の向上が学校適応に一定の効果をもつことを明らかにした。
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Report
(4 results)
Research Products
(40 results)