The study on the function change of the inspection system and the career development policy of the inspector and the school leader in France
Project/Area Number |
18530590
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Educaion
|
Research Institution | Utsunomiya University |
Principal Investigator |
FUJII Sachiko Utsunomiya University, 教育学部, 教授 (50186722)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2008
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
|
Budget Amount *help |
¥3,310,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2007: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2006: ¥1,100,000 (Direct Cost: ¥1,100,000)
|
Keywords | フランス教育 / 地方分権化 / 学校自治 / 業績評価 / 視学制度 / 地方分権化政策 / 大学区評価 / 学校改善 |
Research Abstract |
フランスでは学校が自律的経営体に変貌し、成果をあげていくことを狙って「学校教育計画」政策が導入され、地方教育行政当局の学校支援がそこにおいて一定の役割を果たしていたが、2000年以降に行政全体に導入された成果主義は、学校総体としての教育成果を客観的な指標によって示して不断の改善を図り成果向上を目指すことを要請し、その結果、学校自治理念の転換が図られ、大学区当局との関係も新段階に入ったことを明らかにした。
|
Report
(4 results)
Research Products
(18 results)