The Development of a Training Program for Specialist Educational Supervisors to Ensure Improved Lesson Management
Project/Area Number |
18530602
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Educaion
|
Research Institution | Osaka Kyoiku University |
Principal Investigator |
KINOSHITA Yuriko Osaka Kyoiku University, 教育学部, 教授 (10169914)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2008
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
|
Budget Amount *help |
¥3,480,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2008: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2006: ¥1,400,000 (Direct Cost: ¥1,400,000)
|
Keywords | 授業改善 / スーパービジョン / 教育スーパービジョンキールモデル / 教育スーパーバイザー養成 / 養成モジュール / 教育スーパービジョン / スーパーバイザー養成 / 教育スーパービジョンワーク / ワークエレメント / スーパーバイザー / ワークシート / キールモデル |
Research Abstract |
授業改善を支援する専門的な教育スーパーバイザーの養成は、ある教育スーパービジョンモデルを前提として、その教育スーパービジョンを遂行できる資質と能力を養成することを意味する。本研究では、ドイツで開発された教育スーパービジョンキールモデルの全体性・体系性・優秀性を示し、この教育スーパービジョンを遂行する専門的な教育スーパーバイザーの養成モデルを検討し、日本における専門的な教育スーパーバイザー養成のプログラム開発に貢献した。
|
Report
(4 results)
Research Products
(15 results)