The Evaluation System which Contributes to the Improvement of School and Curriculum
Project/Area Number |
18530623
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Educaion
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Research Institution | Okayama University (2008) Fuji Women's University (2006-2007) |
Principal Investigator |
TAKASE Atsushi Okayama University, 大学院・教育学研究科, 准教授 (00274035)
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Project Period (FY) |
2006 – 2008
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
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Budget Amount *help |
¥2,790,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2008: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2006: ¥1,100,000 (Direct Cost: ¥1,100,000)
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Keywords | 教育行財政学 / 学校経営 / 学校教育 / ロシア連邦 / 教育課程 / 学校評価 / 学校運営組織 / 教育学 / 国家普通教育スタンダード / コンピテンス / 基礎基本 / 統一国家試験 |
Research Abstract |
ロシア連邦で初めて正式に示された普通教育の教育課程基準である国家普通教育スタンダード(2004年3月5日付)は、他人とは異なる自分の意見を説明する「民主主義的」な能力の育成を図る学力観の転換を明確にしている。これに基づく学校の教育活動の評価については、通常5年ごとに実施される学校の国家審査・国家認定の一環として、児童生徒の成績(学習成果)を踏まえた教員の教育プロセスが評価される。
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Report
(4 results)
Research Products
(3 results)