Study on mechanical properties of corroded bridge wires and repair methods
Project/Area Number |
18560470
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Structural engineering/Earthquake engineering/Maintenance management engineering
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Research Institution | Tokai University |
Principal Investigator |
NAKAMURA Shunichi Tokai University, 工学部, 教授 (40297198)
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Project Period (FY) |
2006 – 2008
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
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Budget Amount *help |
¥4,060,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2006: ¥1,200,000 (Direct Cost: ¥1,200,000)
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Keywords | 橋梁ケーブル / 腐食 / 疲労 / 補修 / 耐久性 / bridge wires / cable corrosion / galvanized wires / corrosion fatigue / hydrogen embrittlement / artificial notch wires / Bridge Wires / Cable Corrosion / Galvanized Wires / Corrosion Fatigue / Hydrogen Embrittlement / Brjdge Wires / Coriosion Fatigue |
Research Abstract |
腐食した橋梁ケーブルの破断原因は、米国の研究者が主張している水素ぜい化が主要因ではなく、腐食・繰り返し応力・水素が複合的に作用したメカニズムであることを見出した。腐食したケーブルに対して種々の補修法を提案し、その優劣を比較検討した。その結果、ケーブル内部にエポキシ樹脂またはジンク塗料を充填した補修法が有望であった。これらの成果は、一流技術雑誌に2編、学会にて3編の論文を発表した。また、3編の論文を投稿中である。
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Report
(4 results)
Research Products
(10 results)