Partial Equilibrium Analysis of Socially Optimal Pricing and Capacity of a Congestible Highway with an Elastic Demand
Project/Area Number |
18730161
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Applied economics
|
Research Institution | National Graduate Institute for Policy Studies |
Principal Investigator |
YOSHIDA Yuichiro National Graduate Institute for Policy Studies, 政策研究科, 准教授 (70339919)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2008
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
|
Budget Amount *help |
¥3,770,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,400,000 (Direct Cost: ¥1,400,000)
Fiscal Year 2006: ¥1,200,000 (Direct Cost: ¥1,200,000)
|
Keywords | セカンドベスト / 交通ネットワーク / 混雑課金 / 民営化 / 高速道路政策 / 高速道路 / 混雑料金政策 |
Research Abstract |
動学的最適化のツールを用いることにより交通トリップ需要をネットワーク上で連続的に変化させた一次元都市モデルを構築し、都市と地方を結ぶ地上交通ネットワークにおけるセカンドベスト政策について理論とシミュレーションの両面から分析を行った。
|
Report
(4 results)
Research Products
(6 results)