• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

International Comparison about Overseas Operations of Life-Culture and Space-Time Consuming Industries

Research Project

Project/Area Number 18730268
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Business administration
Research InstitutionUniversity of Marketing and Distribution Sciences

Principal Investigator

LMAMSHI Tamami  University of Marketing and Distribution Sciences, サービス産業学部, 准教授 (70319896)

Project Period (FY) 2006 – 2008
Project Status Completed (Fiscal Year 2008)
Budget Amount *help
¥2,970,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,000,000 (Direct Cost: ¥1,000,000)
Fiscal Year 2006: ¥800,000 (Direct Cost: ¥800,000)
Keywords国際経営 / 海外進出 / 現地経営 / 多国籍企業 / 旅行 / エスニック / 文化 / 自民族
Research Abstract

生活文化・時空間消費型産業として旅行産業を取り上げ、主要3地域(欧州・アジア・北米)における業界構造および企業の海外進出行動について実態把握と国際比較を行った。その結果、世界の旅行企業の共通点として、少数の大企業を頂点とするピラミッド型の業界構造と自民族を中心とするエスニックな経営行動が発見された。しかし、相違点として、エスニック性の程度には地域差があることも発見され、その生成要因が検討されている。

Report

(4 results)
  • 2008 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2007 Annual Research Report
  • 2006 Annual Research Report

URL: 

Published: 2006-04-01   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi