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Research of revenue management based on customer relationship

Research Project

Project/Area Number 18730300
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Accounting
Research InstitutionTohoku Gakuin University

Principal Investigator

SASAKI Ikuko  Tohoku Gakuin University, 経営学部, 教授 (90306051)

Project Period (FY) 2006 – 2008
Project Status Completed (Fiscal Year 2008)
Budget Amount *help
¥2,050,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2008: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2007: ¥500,000 (Direct Cost: ¥500,000)
Fiscal Year 2006: ¥900,000 (Direct Cost: ¥900,000)
Keywords会計学 / 管理会計 / 固定収益 / 顧客関係性 / フリークエンシー・プログラム / ポイント制 / 顧客関係性評価 / フリークエンシ・プログラム / 固定収益会計 / 戦略的収益管理 / ロイヤルティ・マーケティング / 固定収益マネジメント / 固定顧客 / 準固定収益 / 準固定貢献利益
Research Abstract

顧客関係性が企業の収益に与える影響を会計数値として可視化し、顧客との取引継続性が企業の収益性に大きな影響を与えることが明らかになった.その結果を受けて、取引継続性および金額によって顧客別の収益管理システムを構築し、その有効性を明らかにすることが出来た.

Report

(5 results)
  • 2008 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2007 Annual Research Report
  • 2006 Annual Research Report
  • Products Report
  • Research Products

    (15 results)

All 2008 2007 2006

All Journal Article (9 results) (of which Peer Reviewed: 3 results) Presentation (6 results)

  • [Journal Article] フリークエンシー・プログラムを利用した固定収益マネジメントの可能性2008

    • Journal Title

      原価計算研究 Vol.32, No.1

    • Related Report
      2008 Final Research Report
  • [Journal Article] フリークエンシー・プログラムを利用した固定収益マネジメントの可能性2008

    • Author(s)
      佐々木郁子
    • Journal Title

      原価計算研究 Vo.32, No.1

      Pages: 1-10

    • NAID

      110009581734

    • Related Report
      2008 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] フリークエンシー・プログラムを利用した固定収益マネジメントの可能性2008

    • Author(s)
      佐々木 郁子
    • Journal Title

      『原価計算研究』(近刊) Vol.32, No.2(近刊)

    • NAID

      110009581734

    • Related Report
      2007 Annual Research Report
  • [Journal Article] フリークエンシー・プログラムを利用した固定収益マネジメントの可能性2008

    • Author(s)
      佐々木郁子
    • Journal Title

      原価計算研究

      Volume: 32 Issue: 1 Pages: 12-22

    • NAID

      110009581734

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      Products Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 資料ロイヤルティ・マーケティングとは何か-三石(1999)資料-2007

    • Journal Title

      東北学院大学経営・会計研究

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      2008 Final Research Report
  • [Journal Article] 顧客関係性評価のための収益概念-固定収益の提唱-2007

    • Journal Title

      原価計算研究 Vol.31, No.2

    • Related Report
      2008 Final Research Report
  • [Journal Article] 顧客関係性評価のための収益性概念-固定収益の提唱-2007

    • Author(s)
      佐々木 郁子、鈴木 研一
    • Journal Title

      原価計算研究 Vol.31, No.2

      Pages: 1-10

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      2007 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] (資料)ロイヤルティ・マーケティングとは何か-三石(1999)資料-2007

    • Author(s)
      佐々木郁子
    • Journal Title

      経営・会計研究(東北学院大学) 第14号

      Pages: 85-93

    • Related Report
      2006 Annual Research Report
  • [Journal Article] 顧客関係性評価のための収益概念-固定収益の提唱-2007

    • Author(s)
      佐々木郁子, 鈴木研一
    • Journal Title

      原価計算研究 Vol. 31 No. 2(掲載決定)(近刊)

    • NAID

      110009581742

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  • [Presentation] 顧客関係性分析が与える管理会計の今日的課題-収益管理とその実行可能性2008

    • Author(s)
      佐々木郁子
    • Organizer
      日本管理会計学会2008年度第1回フォーラム
    • Place of Presentation
      青山学院大学
    • Year and Date
      2008-09-28
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  • [Presentation] 顧客関係性分析が与える管理会計の今日的課題-収益管理とその実行可能性2008

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  • [Presentation] フリークエンシー・プログラムを利用した固定収益マネジメントの可能性2007

    • Author(s)
      佐々木 郁子
    • Organizer
      日本原価計算研究学会第33回大会統一論題
    • Place of Presentation
      慶応義塾大学
    • Year and Date
      2007-10-21
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  • [Presentation] フリークエンシー・プログラムを利用した固定収益マネジメントの可能性2007

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  • [Presentation] The Fixed Revenue as a New Concept for Evaluating the Customer Relationship2006

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Published: 2006-04-01   Modified: 2016-09-09  

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