• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

アプロプリエーション概念による教室談話分析に基づいた協同学習モデルの構築

Research Project

Project/Area Number 18730492
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Educaion
Research InstitutionShinshu University

Principal Investigator

村瀬 公胤  Shinshu University, 教育学部, 准教授 (20361602)

Project Period (FY) 2006 – 2008
Project Status Completed (Fiscal Year 2007)
Budget Amount *help
¥1,500,000 (Direct Cost: ¥1,500,000)
Fiscal Year 2007: ¥800,000 (Direct Cost: ¥800,000)
Fiscal Year 2006: ¥700,000 (Direct Cost: ¥700,000)
Keywords教育方法学 / 談話分析 / 協同学習 / 授業研究 / アプロプリエーション / 授業分析 / 授業談話 / アクションリサーチ / 談話構造 / 教師の即興性
Research Abstract

5月、東京大学教育学部で行われたレッスンスタディ研究会に参加し、学校現場と連携する授業分析の方法論について報告するとともに、意見・情報の交換を行った。(19年6月30日廃止)

Report

(2 results)
  • 2007 Annual Research Report
  • 2006 Annual Research Report
  • Research Products

    (1 results)

All 2007

All Journal Article (1 results)

  • [Journal Article] 授業研究の現在2007

    • Author(s)
      村瀬 公胤
    • Journal Title

      教育学研究 24巻1号(印刷中)

    • Related Report
      2006 Annual Research Report

URL: 

Published: 2006-04-01   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi