Changes in the Interactions between the School and the Communities : Seen in the descriptions of birth and death in the schoolgraphy of art highschool in Bali
Project/Area Number |
18730529
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Sociology of education
|
Research Institution | Daito Bunka University |
Principal Investigator |
TAJIRI Atsuko Daito Bunka University, 文学部, 講師 (00327991)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2008
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
|
Budget Amount *help |
¥4,060,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,200,000 (Direct Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2006: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,300,000)
|
Keywords | 学校と地域 / インドネシア 美術教育 / 状況的学習論共同体の変容 / バリ / 芸術 / 創造 / 二重システム 職業高校 / インドネシア / 状況に埋め込まれた学習 (LPP) / 職業高校SMK / 美術高校 / バリ島 / 芸術文化の創造 / 学校誌 / 美術高校(SMK / SMSR) / 学校の市場化 / 二重教育システム(PSG) / 産業教育(PI) / 公教育 / 状況的学習論 / インドネシアバリ / 美術教育 / イ・クトゥット・ブディアナ / 芸術・文化・伝統の創造 |
Research Abstract |
インドネシアバリ州の美術高校の誕生と死を描く学校誌を人文科学研究所から出版し、学校と地域における学習のあり方を考察した。バリ州の美術高校に関わる五世代の人々が、世代間、地域間、共同体間で学習の連鎖を繰り返す過程で、「芸術村ウブドゥ」「芸術の島バリ」の芸術文化が創造される過程を描き出した。地域が学校を生み、学校が地域を生み出す相互生成の過程が明らかになった。
|
Report
(4 results)
Research Products
(20 results)