• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Web-based Educational Pedagogy for the Development of Communication Skills to Accommodate Varieties of English

Research Project

Project/Area Number 18H00695
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionKanda University of International Studies

Principal Investigator

Yazu Norie  神田外語大学, 外国語学部, 教授 (10512379)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 関屋 康  神田外語大学, 外国語学部, 教授 (20196968)
小中原 麻友  神田外語大学, 外国語学部, 准教授 (80580703)
斎藤 弘子  東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 教授 (10205669)
川口 裕司  東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 教授 (20204703)
吉冨 朝子  東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 教授 (40272611)
梅野 毅  東京外国語大学, 世界言語社会教育センター, 助手 (10722340)
Project Period (FY) 2018-04-01 – 2022-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2021)
Budget Amount *help
¥16,770,000 (Direct Cost: ¥12,900,000、Indirect Cost: ¥3,870,000)
Fiscal Year 2021: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2020: ¥4,940,000 (Direct Cost: ¥3,800,000、Indirect Cost: ¥1,140,000)
Fiscal Year 2019: ¥6,240,000 (Direct Cost: ¥4,800,000、Indirect Cost: ¥1,440,000)
Fiscal Year 2018: ¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Keywordsウェブ教材 / 社会言語学 / 世界の英語 / World Englishes / 英語変種 / 英語教育 / アジア英語 / 教育メディア / 英語モジュール / 多様な英語への対応力 / 社会言語学的変異研究
Outline of Final Research Achievements

Our team has developed and released a free online learning website which depicts the linguistic and cultural features of 5 English varieties (Indian English, Philippine English, Malaysian English, Scottish English, Welsh English). These English varieties are part of the "World Englishes Project," which developed 7 English varieties (American, British (Estuary), Australian, New Zealand, Canadian, Irish and Singapore) with our previous JSPS funding (no. 24320106). The validity of this website was confirmed when our team members taught students of universities and high schools, English teachers and some other people. Based on these experiences, we have published papers and books and gave presentations in conferences mainly on Asian Englishes and English as a Lingua Franca.

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

アメリカ英語を規範としつつ、世界各国からの外国人が英語を教える日本の英語教育では、それ以外の英語変種、特にアジア英語に対する否定的な意見が聞かれる。本研究では、このウェブ教材を活用して日本の英語学習者に多様な英語変種の特徴を教えるとともに、アジア人英語話者が彼らの文化を英語に反映させ、彼らのニーズに合うようにアレンジして「国際共通語」として英語を話している事実を強調することが多様な英語変種に対する意識改革につながる、という学術的知見を得た。
無料で配信されているこの教材は、大学の授業だけでなく、高校生、英語教員、一般の社会人にも幅広く利用されているため、社会的意義は大きい。

Report

(5 results)
  • 2021 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2020 Annual Research Report
  • 2019 Annual Research Report
  • 2018 Annual Research Report
  • Research Products

    (65 results)

All 2022 2021 2020 2019 2018 Other

All Journal Article (28 results) (of which Open Access: 18 results,  Peer Reviewed: 11 results) Presentation (24 results) (of which Int'l Joint Research: 11 results,  Invited: 14 results) Book (8 results) Remarks (2 results) Funded Workshop (3 results)

  • [Journal Article] スコットランド英語会話モジュール2022

    • Author(s)
      矢頭典枝、関屋康、小中原麻友、川口裕司、斎藤弘子、吉冨朝子、梅野毅
    • Journal Title

      KANDA×TUFS英語モジュール、東京外国語大学言語モジュール英語

      Volume: -

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] ウェールズ英語会話モジュール2022

    • Author(s)
      矢頭典枝、関屋康、小中原麻友、川口裕司、斎藤弘子、吉冨朝子、梅野毅
    • Journal Title

      KANDA×TUFS英語モジュール、東京外国語大学言語モジュール英語

      Volume: ー

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] アジア英語に共通する発音の特徴: KANDA X TUFS英語モジュールのインド、フィリピン、シンガポール、マレーシア版を分析対象に2022

    • Author(s)
      矢頭典枝、関屋康
    • Journal Title

      『言語教育研究』

      Volume: 32 Pages: 71-92

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] Teaching English pronunciation to Japanese students in the era of English as an international language: Models, goals, and intelligibility revisited2021

    • Author(s)
      Yasushi Sekiya
    • Journal Title

      『言語科学研究』

      Volume: 27 Pages: 79-104

    • NAID

      120007019484

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] マレーシア英語会話モジュール2021

    • Author(s)
      矢頭典枝、関屋康、小中原麻友、川口裕司、斎藤弘子、吉冨朝子、梅野毅
    • Journal Title

      KANDA×TUFS英語モジュール、東京外国語大学言語モジュール英語

      Volume: -

    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] KANDA×TUFS 英語モジュール「アジア英語版」にみる社会的・文化的特質: インド、フィリピン、マレーシア版を中心に2021

    • Author(s)
      矢頭典枝
    • Journal Title

      科学研究費助成事業 基盤研究(B)研究プロジェクト 『アジア諸語の言語類型と社会・文化的多様性を考慮したCEFR能力記述方法の開発研究 -研究成果報告書(2018-2020)-』

      Volume: - Pages: 99-113

    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] “Acquisition of L2 English intonation by Japanese learners”2021

    • Author(s)
      Hiroko Saito
    • Journal Title

      東京外国語大学語学研究所『語学研究所論集』第25号

      Volume: 25 Pages: 41-46

    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] “Developing an Assessment System of Speaking Skills in English as a Foreign Language Based on CEFR-J.”2021

    • Author(s)
      Asako Yoshitotmi
    • Journal Title

      Impact

      Volume: 2021(2) Pages: 56-58

    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] Single case analyses of two overlap sequences in casual ELF conversations from a multimodal perspective: Toward the consideration of mutual benefits of ELF and CA2020

    • Author(s)
      Mayu Konakahara
    • Journal Title

      Journal of Pragmatics

      Volume: 170 Pages: 301-316

    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] Standardization and distance -Case of Linguistic Atlas of Champagne and Brie (ALCB)2020

    • Author(s)
      Yuji Kawaguchi
    • Journal Title

      Proceedings of Methods XVI, Papers from the sixteenth international conference on Methods in Dialectology, 2017

      Volume: - Pages: 269-276

    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] フィリピン英語会話モジュール2020

    • Author(s)
      矢頭典枝、関屋康、小中原麻友、川口裕司、斎藤弘子、吉冨朝子、梅野毅
    • Journal Title

      KANDA×TUFS英語モジュール、東京外国語大学言語モジュール英語

      Volume: -

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] KANDA×TUFS 英語モジュールにみる インド英語の発音の特徴2020

    • Author(s)
      関屋康、矢頭典枝
    • Journal Title

      言語教育研究

      Volume: 30 Pages: 99-133

    • NAID

      120006814018

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] Teaching Canadian Studies in Japanese Universities2020

    • Author(s)
      矢頭典枝
    • Journal Title

      Asian Journal of Canadian Studies

      Volume: 25 Pages: 5-27

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] Introduction: English as a lingua franca in Japan - Towards multilingual practices2020

    • Author(s)
      Konakahara, M. & Tsuchiya, K.
    • Journal Title

      English as a lingua franca in Japan: Towards multilingual practice, Switzerland: Palgrave.

      Volume: - Pages: 1-23

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Journal Article] From “English as a native language” to English as a lingua franca: Instructional effects on Japanese university students’ attitudes towards English.2020

    • Author(s)
      Konakahara, Mayu
    • Journal Title

      In M. Konakahara & K. Tsuchiya (Eds.), English as a lingua franca in Japan: Towards multilingual practice (pp. 183-210). Switzerland: Palgrave.

      Volume: - Pages: 183-210

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Pronunciation of phoneme /r/ by Japanese learners of Turkish2020

    • Author(s)
      川口裕司
    • Journal Title

      外国語教育研究 JAFLE Bulletin

      Volume: 22 Pages: 247-260

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] ‘English’-medium instruction in a Japanese university: Exploring students’ and lectures’ voices from an ELF perspective2019

    • Author(s)
      Konakahara, M., Murata, K., & Iino, M.
    • Journal Title

      In K. Murata (Ed.), English-Medium Instruction from an English as a Lingua Franca Perspective: Exploring the Higher Education Context

      Volume: - Pages: 157-175

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Journal Article] Realities of EMI practices among multilingual students in a Japanese university2019

    • Author(s)
      Murata, K., Iino, M., & Konakahara, M.
    • Journal Title

      In J. Jenkins & A. Mauranen (Eds.), Linguistic Diversity on the International Campus. Oxon: Routledge.

      Volume: - Pages: 149-171

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Journal Article] Test-taker Perception of and Test Performance on Computer-delivered Speaking Tests: The Mediational Role of Test-taking Motivation.2019

    • Author(s)
      Zhou, Y. & Yoshitomi, A.
    • Journal Title

      Language Testing Asia

      Volume: 9-10 Issue: 1 Pages: 1-19

    • DOI

      10.1186/s40468-019-0086-7

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 聞くに効く:Web限定のリスニングポイント2019

    • Author(s)
      斎藤弘子
    • Journal Title

      コンパスローズ英和辞典、研究社

      Volume: -

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] インド英語会話モジュール2019

    • Author(s)
      矢頭典枝、関屋康、小中原麻友、川口裕司、斎藤弘子、吉冨朝子、梅野毅
    • Journal Title

      KANDA×TUFS英語モジュール、東京外国語大学言語モジュール英語

      Volume: -

    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] 多文化社会カナダのバイリンガル国家運営―英語とフランス語が国民をつなぐ―2019

    • Author(s)
      矢頭典枝
    • Journal Title

      『グローバル・コミュニケーション研究』

      Volume: 7 Pages: 123-134

    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] A Sociolinguistic Analysis of the Indefinite Pronoun ON in Northern France : Evidence from the Atlas Linguistique de la France2019

    • Author(s)
      川口裕司、
    • Journal Title

      Flambeau

      Volume: 44 Pages: 135-148

    • NAID

      120006585236

    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] KANDA×TUFS英語モジュール 「シンガポール英語版」にみる社会的・文化的特質2018

    • Author(s)
      矢頭典枝
    • Journal Title

      平成27-29年度 科学研究費助成事業 基盤研究(B)研究プロジェクト『アジア諸語の社会的・文化的多様性を考慮した通言語的言語応力達成度評価法の総合的研究―成果報告書(2015-2017)ー』

      Volume: 1 Pages: 59-70

    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] 英語の多様性について教える 観点からみる通訳ボランティア育成2018

    • Author(s)
      矢頭典枝
    • Journal Title

      『グローバル・コミュニケーション研究』

      Volume: 6 Pages: 73-97

    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] 第二言語習得論を踏まえたスピーキング指導2018

    • Author(s)
      吉冨朝子
    • Journal Title

      『外国語教育研究』

      Volume: 21 Pages: 1-10

    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] EMI(英語を媒介とする授業)とビジネス現場における「共通語としての英語」への意識調査、および英語教育への提言2018

    • Author(s)
      村田久美子, 小中原麻友, 飯野公一, 豊島昇
    • Journal Title

      『早稲田教育評論』

      Volume: 32/1 Pages: 55-76

    • NAID

      120006452613

    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Effects of Short-Term Study Abroad Programs2018

    • Author(s)
      Sekiya, Y., S. Park, and R. Tsuji
    • Journal Title

      『言語教育研究』

      Volume: 29 Pages: 161-180

    • NAID

      120006583292

    • Related Report
      2018 Annual Research Report
  • [Presentation] Tackling a Monolingual View of English among Japanese University Students through ELF-Informed Instruction: What, How, and Afterward.2022

    • Author(s)
      Mayu Konakahara
    • Organizer
      JALT Kyoto: Teaching Global Englishes
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research / Invited
  • [Presentation] 日本の英語教育への語用論指導導入に向けて2022

    • Author(s)
      吉冨朝子
    • Organizer
      ACET SLA研究会2021年度第4回オンライン講演会
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] Acclimating Japanese learners of English to some Asian English accents through the use of the KANDA-TUFS World Englishes Modules2021

    • Author(s)
      Yasushi Sekiya, Norie Yazu
    • Organizer
      JALT 47th International Conference
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research / Invited
  • [Presentation] 中間言語の視点からみる TUFS-KANDA英語モジュール 「アジア英語版」の特殊性2021

    • Author(s)
      矢頭典枝
    • Organizer
      「言語変異に基づくフランス語、日本語、トルコ語の対照中間言語分析」科研B<第二回研究会>
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 自律的英語学習者を育てるための授業のヒント2021

    • Author(s)
      関屋康
    • Organizer
      東京都立桜修館中等教育学校
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 世界の英語モジュール2019

    • Author(s)
      矢頭典枝、関屋康
    • Organizer
      神田外語大学 Community Open Day 英語教育公開講座
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] Teaching English pronunciation to Japanese students in the era of English as an international language2019

    • Author(s)
      関屋康
    • Organizer
      JALT 茨城支部学会
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] Negotiating mutual understanding by disagreeing: An analysis of unmitigated disagreement in ELF interactions2019

    • Author(s)
      Mayu Konakahara
    • Organizer
      The 16th International Pragmatics Conference (IPrA2019), The Hong Kong Polytechnic University, Hong Kong. (12th June 2019)
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] TUFS Recordとディプロマ・サプリメントにおけるCEFR-Jに準拠した言語力可視化の取り組み.2019

    • Author(s)
      吉冨朝子
    • Organizer
      TOEIC IIBCセミナー in 東京:学生の将来を後押しする大学の取り組み~社会のニーズから考えるTOEIC Programの活用~, 事例発表③東京外国語大学.国際ビジネスコミュニケーション協会主催
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] Gathering a posteriori validity evidence of a computer-based speaking test for Japanese university admission.2019

    • Author(s)
      Zhou, Yujia, Dunlea Jamie Dunlea, Negishi Masashi, O’Sullivan, Barry, and Yoshitomi Asako
    • Organizer
      第22回日本言語テスト学会全国研究大会 新潟青陵大学
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Interlanguage of Japanese Learners of Turkish: Some characteristics2019

    • Author(s)
      Yuji Kawaguchi
    • Organizer
      International Workshop. Contrastive Interlanguage Analysis: French, Japanese, Turkish. Variations in the First Language and Interlanguage, The 9th Meeting of JSPS Research Project
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 研究動向報告2019 言語研究の諸相2019

    • Author(s)
      川口裕司
    • Organizer
      日本学術振興会学術システム研究センター
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] Exploring Epistemological Expansions of ELF: Integrating Multimodality and Rethinking Cooperativeness in ELF Pragmatics Research - Multimodal interactional analysis of third-party complaint sequences in casual ELF conversation.2019

    • Author(s)
      Mayu Konakahara
    • Organizer
      2019 conference of the American Association for Applied Linguistics (AAAL).
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 外国語教育と言語政策―未来の在り方(パネル・ディスカッション)2018

    • Author(s)
      矢頭典枝
    • Organizer
      未来の教育コンテンツEXPO、一般社団法人日本教育基準協会未来の教育コンテンツEXPO実行委員会
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 東京外国語大学・神田外語大学共同開発の無料ウェブ教材「世界の英語モジュール」(セミナー)2018

    • Author(s)
      矢頭典枝
    • Organizer
      未来の教育コンテンツEXPO、一般社団法人日本教育基準協会未来の教育コンテンツEXPO実行委員会
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] How do Japanese students develop their attitudes towards English through and after ELF-informed instruction?: An interim report of longitudinal research.2018

    • Author(s)
      Mayu Konakahara
    • Organizer
      The 11th International Conference of English as a Lingua Franca. London, the UK.
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Conversation Analysis and ELF: Contributing to CA theory - Multimodal analysis of ELF interactions: What can it give to CA and vice versa?2018

    • Author(s)
      Mayu Konakahara
    • Organizer
      The 11th International Conference of English as a Lingua Franca. London, the UK.
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Multilingual and translanguaging communication in Asian workplace settings: the role of ELF and local languages among multilingual business people in Asia.2018

    • Author(s)
      Murata, K., Iino, M., Terauchi, H. and Konakahara, M.
    • Organizer
      The 11th International Conference of English as a Lingua Franca. London, the UK.
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Teaching Competency in the Japanese EFL Classroom: Any Secret Ingredients?2018

    • Author(s)
      関屋康
    • Organizer
      千葉県教育委員会主催 高等学校英語科教員指導力向上研修 基調講演
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 第二言語習得論を踏まえたスピーキング指導2018

    • Author(s)
      吉冨朝子
    • Organizer
      外国語教育学会シンポジム「外国語教育におけるスピーキング指導」基調講演
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 英語スピーキング学習はどうするべきか:第二言語習得理論を踏まえた提案2018

    • Author(s)
      吉冨朝子
    • Organizer
      昭和女子大学特殊研究講座
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] Localisation of an international speaking test for Japanese university admission2018

    • Author(s)
      Zhou Yujia, Dunlea Jamie, Negishi Masashi, Yoshitomi Asako
    • Organizer
      The 6th British Council New Directions in English Language Assessment Conference
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Collecting a priori validity evidence during the development of a computer-based speaking test for Japanese university admission purposes2018

    • Author(s)
      Zhou Yujia, Dunlea Jamie, Negishi Masashi, Yoshitomi Asako
    • Organizer
      The 1st JAAL (The Japan Association for Applied Linguistics Conference in JACET)
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
  • [Presentation] What the ALF does not tell us2018

    • Author(s)
      Yuji Kawaguchi
    • Organizer
      Komatsu Round-Table Conference on Geo-linguistics, Komatsu University
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Book] 世界の公用語事典2022

    • Author(s)
      川口裕司(庄司博史編)
    • Total Pages
      430
    • Publisher
      丸善出版
    • ISBN
      9784621306949
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Book] 英語教師のための 自律学習者育成ガイドブック2021

    • Author(s)
      加藤 聡子、山下 尚子、関屋 康、ジョー・マイナード
    • Total Pages
      137
    • Publisher
      神田外語大学出版局
    • ISBN
      9784831530158
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Book] 『現代カナダを知るための60章』2021

    • Author(s)
      日本カナダ学会編(矢頭典枝共編著)
    • Total Pages
      380
    • Publisher
      明石書店
    • ISBN
      9784750351674
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Book] 『あなたの知らない世界の英語』(電子書籍)2020

    • Author(s)
      矢頭典枝
    • Total Pages
      50
    • Publisher
      アルク EJ新書
    • ISBN
      9784757437111
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Book] デイリー日本語・トルコ語・英語辞典2020

    • Author(s)
      川口裕司(監修)
    • Total Pages
      768
    • Publisher
      三省堂
    • ISBN
      9784385122939
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Book] 『フランコフォンの世界』2019

    • Author(s)
      Sylvain DETEY Jacques DURAND Bernard LAKS Chantal LYCHE 編著/川口裕司 矢頭典枝 秋廣尚恵 杉山香織 日本語版編訳
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      三省堂
    • ISBN
      9784385361468
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
  • [Book] 『コンパスローズ英和辞典』2018

    • Author(s)
      赤須薫(編者)、斎藤弘子(編者:発音)
    • Total Pages
      2259
    • Publisher
      研究社
    • ISBN
      9784767415321
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
  • [Book] 『コアレックス英和辞典、第3版附属音声サイト:機能別会話・場面会話執筆担当 』2018

    • Author(s)
      野村恵造(編集主幹)、吉冨朝子、他多数
    • Total Pages
      2080
    • Publisher
      旺文社
    • Related Report
      2018 Annual Research Report
  • [Remarks] フィリピン英語会話モジュール(神田外語大学版)

    • URL

      http://labo.kuis.ac.jp/module/module/en_ph.html#/jp-00

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Remarks] フィリピン英語会話モジュール(東京外国語大学版)

    • URL

      http://www.coelang.tufs.ac.jp/mt/en-ph/dmod/

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Funded Workshop] Plurilingual Situation and Language Education in the Philippines, Dr. Shirley Dita、 2019年7月12日、於:東京外国語大学語学研究所2019

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Funded Workshop] Putting the CEFR into Malaysian English Language Education: The Debates Surrounding Its Implementation, Dr. Stefanie Pillai、2019年9月27日、於:東京外国語大学語学研究所2019

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Funded Workshop] 東京外国語大学語学研究所国際研究集会 "Mapping English in India in Time and Space"2018

    • Related Report
      2018 Annual Research Report

URL: 

Published: 2018-04-23   Modified: 2023-01-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi