Project/Area Number |
18H01555
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
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Research Institution | Tokyo University of Marine Science and Technology |
Principal Investigator |
HYODO TETSURO 東京海洋大学, 学術研究院, 教授 (40218748)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
渡部 大輔 東京海洋大学, 学術研究院, 准教授 (30435771)
金森 亮 名古屋大学, 未来社会創造機構, 特任准教授 (40509171)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2021-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2020)
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Budget Amount *help |
¥15,600,000 (Direct Cost: ¥12,000,000、Indirect Cost: ¥3,600,000)
Fiscal Year 2020: ¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2019: ¥5,070,000 (Direct Cost: ¥3,900,000、Indirect Cost: ¥1,170,000)
Fiscal Year 2018: ¥7,410,000 (Direct Cost: ¥5,700,000、Indirect Cost: ¥1,710,000)
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Keywords | ダブル連結トラック / 心拍計 / GPS / 加速度計 / 物流効率化 / 物流 / 道路交通 / 心拍 / 加速度 / GNSSデータ / 交通ネットワーク |
Outline of Final Research Achievements |
Heaver and longer trucks which has 25 meter length have been introducing Japanese freight market. We collected actual driving data based on GPS, accelerometer and heart rate monitor in 2018. By the data analyses, we clarified many characteristic regarding driver's stress, vehicle's conditions. Moreover we conducted many interview survey on freight companies, truck body manufacture and expressway company, and we summarized many actual topics to be studied.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
今後も台数が増加することが間違いないダブル連結トラックについて,ドライバーのストレス,車体の振動,高速道路の線形などとの関連性について,実データを用いて分析することができた.特に,運送業者の輸送形態により,車体の振動特性が大きく異ることが分かり,今後のダブル連結トラックの運用方針についても重要な知見を得ることができた.数多くのヒアリングにより,現場の問題点を整理し得たことも重要な成果とみなすことができる.
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