Project/Area Number |
18H03661
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Review Section |
Medium-sized Section 9:Education and related fields
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Research Institution | Hiroshima University |
Principal Investigator |
Yoshida Kazuhiro 広島大学, IDEC国際連携機構:CICE, 教授 (70432672)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
澤村 信英 大阪大学, 大学院人間科学研究科, 教授 (30294599)
北村 友人 東京大学, 大学院教育学研究科(教育学部), 教授 (30362221)
大塲 麻代 帝京大学, 外国語学部, 准教授 (30578828)
小澤 大成 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授 (60253241)
日下部 達哉 広島大学, IDEC国際連携機構:CICE, 准教授 (70534072)
川口 純 筑波大学, 人間系, 准教授 (90733329)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥39,910,000 (Direct Cost: ¥30,700,000、Indirect Cost: ¥9,210,000)
Fiscal Year 2021: ¥7,020,000 (Direct Cost: ¥5,400,000、Indirect Cost: ¥1,620,000)
Fiscal Year 2020: ¥7,020,000 (Direct Cost: ¥5,400,000、Indirect Cost: ¥1,620,000)
Fiscal Year 2019: ¥10,790,000 (Direct Cost: ¥8,300,000、Indirect Cost: ¥2,490,000)
Fiscal Year 2018: ¥15,080,000 (Direct Cost: ¥11,600,000、Indirect Cost: ¥3,480,000)
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Keywords | 教育政策-実践連携 / アジア・アフリカ / 政策-実践連携 / 国際比較 / 政策ー実践連携 / 学習改善 / 前期中等教育開発 |
Outline of Final Research Achievements |
This international comparative study has been promoted for four years (five years including carry-over) with regard to education policy-practice cooperation in Asia and Africa: Malaysia, Tanzania, Zambia, Uganda, Kenya, Ghana, Cambodia, Vietnam, Malawi, Indonesia, Bangladesh, Vietnam, Republic of South Africa and Ethiopia. The study highlights the gap between education policies and practices in Asian and African countries concretely.Furthermore, the pointing out of the existence of this gap proves that the original perspective of this study, which stated that policy-practice collaboration was necessary and that there was room for a functioning medium for collaboration, was an appropriate one.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
研究成果の学術的意義は、対象国群のあり方からみるに、政策と実践の間には、大きな溝があるほうが常態、前提であると考えた方がいいこと、またこのギャップを埋めるための政策-実践連携が実際に存在、何らかの媒介が機能する余地があることを明らかにした点である。またこのことは政策と実践の間にある媒介的存在へのインプット可能性が示されたことになる。
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