Project/Area Number |
18K00377
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 02030:English literature and literature in the English language-related
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Research Institution | Prefectural University of Hiroshima |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2024-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2023)
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Budget Amount *help |
¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2020: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2019: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
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Keywords | 写真術の出現 / ラファエル前派絵画 / ルイス・キャロル / ジュリア・マーガレット・キャメロン / レディ・クレメンティーナ・ヘイワーデン / ヴィクトリア朝英国 / 19世紀写真術 / ラファエル前派芸術 / O. G. レイランダー / J. M.キャメロン / レディ・ヘイワーデン / 写真の出現 / 19世紀イギリス文化 / ヴィクトリア朝文化 / 写真術 / 文学と視覚表現 / ラファエル前派 / ジョン・ラスキン / 写真アルバム / オスカー・グスタフ・レイランダー / クレメンティーナ・ヘイワーデン / アレキサンダー・マンロー / 19世紀の写真術 / ヴィクトリア朝 / 文学とイメージ / 他者の表象 |
Outline of Final Research Achievements |
Photography, invented in the mid-19th century, was an entirely new medium that greatly influenced people's visual perception. The purpose of this research is to examine this influence by comparing it with the paintings of the Pre-Raphaelite Brotherhood, which appeared in the British art world during the Victorian era, and by examining the surrounding literary trend and art criticism. Specifically, I analyzed the photographic works of O. G. Rejlander, Lewis Carroll, Julia Margaret Cameron, and Lady Clementina Hawarden, as well as paintings by Pre-Raphaelite painters, such as John Everett Millais, Dante Gabriel Rossetti and some others. I have published several papers on the photographs by above mentioned photographers in terms of the influence they had from Pre-Raphaelite paintings or literary trend at that time.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
写真というメディアの使用形態が大きく変化している現代において、写真というものが我々の認識に与える影響の大きさを再認識することは重要な課題と言える。もはや写真はいつでもどこでも、ほぼ無限に撮影、複製可能となり、瞬時に世界に拡散する。またAIの進歩により、写真は容易に捏造することも可能だ。 この状況にあって、写真が人間にとってどのような意味を持ったのか、写真が出現した時代の状況を振り返ってみることは大きな意義があるだろう。本研究の成果は19世紀の英国で写真と絵画がどのようなせめぎ合いを見せたのかを確認することで、写真に対して我々がどう向かい合うのかを考えてもらう機会となるであろう。
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