• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Assessment of writings based on the analysis of assessors, learners, and opinion essays: Toward the support of autonomous learning for Japanese essay writing

Research Project

Project/Area Number 18K00680
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02090:Japanese language education-related
Research InstitutionTokyo University of Foreign Studies

Principal Investigator

IJUIN Ikuko  東京外国語大学, 大学院国際日本学研究院, 教授 (20436661)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 小森 和子  明治大学, 国際日本学部, 専任教授 (60463890)
李 在鎬  早稲田大学, 国際学術院(日本語教育研究科), 教授 (20450695)
野口 裕之  名古屋大学, 教育発達科学研究科, 名誉教授 (60114815)
高野 愛子  大東文化大学, 外国語学部, 准教授 (30771159)
Project Period (FY) 2018-04-01 – 2022-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2021)
Budget Amount *help
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2021: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2018: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywordsアカデミック・ライティング / 留学生 / 大学生 / 作文評価 / 評価の観点 / ルーブリック / 教材開発 / アカデミック・スタイル / ルーブリック開発 / アカデミック・ライティング教材 / 日本語学習者 / 作文支援ツール / 作文チェックリスト / 大学教員 / 作文コーパス / 評価コメント / 留学生のための作文教材 / 包括的評価 / コード化 / 共起ネットワーク分析 / コレスポンデンス分析 / アカデミックライティング / 作文評価基準 / 自律学習支援
Outline of Final Research Achievements

In this study, we analyzed the factors that determine the quality of an opinion essay from the perspectives of the assessor specialties, writer categories, and essay levels to reveal the characteristics of highly assessed essays, essays whose assessments were mixed, and so on. We also developed an essay-writing rubric and educational materials for essay writing based on the findings obtained from the analysis.
The developed teaching material focuses on academic style, language expression to enhance cohesiveness, and content and organization to improve persuasiveness. It also includes a rubric developed based on assessment data collected from university faculty. The results of empirical research with opinion essay corpora and evaluation data were utilized in developing materials. These can contribute to the education and learning of Japanese academic writing for international students.

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

大学生の「書く力」の養成は喫緊の課題となっており、各大学では初年次教育としてアカデミック・ライティング力を向上させるためのトレーニングを行っている。本研究では、大学生(日本人学生及び留学生)による意見文を収録したコーパスや大学教員によるライティング評価の実証的データに基づき、意見文を高得点群、中得点群、低得点群等に分類し、意見文のレベルや執筆者の母語、評価者の専門と評価の特徴との関係を分析すると同時に、ライティング力の向上に必要なスキルを考察した。
これらの研究成果に基づき、作文評価用ルーブリック及び作文教材を開発し、日本の高等教育機関で学ぶ学習者に対するライティング教育に研究成果を還元した。

Report

(5 results)
  • 2021 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2020 Research-status Report
  • 2019 Research-status Report
  • 2018 Research-status Report
  • Research Products

    (70 results)

All 2022 2021 2020 2019 2018 Other

All Int'l Joint Research (1 results) Journal Article (16 results) (of which Peer Reviewed: 11 results,  Open Access: 12 results) Presentation (38 results) (of which Int'l Joint Research: 5 results,  Invited: 7 results) Book (9 results) Remarks (4 results) Funded Workshop (2 results)

  • [Int'l Joint Research] 大連外国語大学(中国)

    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Journal Article] 日本語学習者の作文における自動評価と教師評価の比較2022

    • Author(s)
      小森和子・伊集院郁子・李在鎬
    • Journal Title

      明治大学国際日本研究

      Volume: 14-1 Pages: 41-68

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 書くことを支援する自動評価システム「jWriter」(特集AIやICTが変える言語教育)2021

    • Author(s)
      李在鎬
    • Journal Title

      日本語学2021年冬号

      Volume: 40-4 Pages: 42-51

    • NAID

      40022755606

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Journal Article] The applicability of the CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) to Japanese Language Education2021

    • Author(s)
      野口 裕之、大隅 敦子、熊谷 龍一、島田 めぐみ
    • Journal Title

      Japanese Journal for Research on Testing

      Volume: 17 Issue: 1 Pages: 9-23

    • DOI

      10.24690/jart.17.1_9

    • NAID

      130008124060

    • ISSN
      1880-9618, 2433-7447
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 中国語母語話者による和製漢語の意味推測と習得の関係―未習者と学習者の比較を通して―2021

    • Author(s)
      小森和子
    • Journal Title

      明治大学人文科学研究所紀要

      Volume: 88 Pages: 41-69

    • NAID

      120007039796

    • Related Report
      2020 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] Developing an Essay-Writing Rubric for Learners of Japanese : Based on the Analysis of Writing Assessment by Japanese University Faculty2020

    • Author(s)
      Ijuin, Ikuko
    • Journal Title

      Learner Corpus Studies in Asia and the World

      Volume: 5 Pages: 79-94

    • DOI

      10.24546/81012491

    • NAID

      120006942792

    • ISSN
      2187-6746
    • Year and Date
      2020-12-21
    • Related Report
      2020 Research-status Report
    • Open Access
  • [Journal Article] Quantitative Analysis of JFL Learners' Writing Abilities and the Development of a Computational System to Estimate Writing Proficiency2020

    • Author(s)
      Lee, J., & Hasebe, Y.
    • Journal Title

      Learner Corpus Studies in Asia and the World

      Volume: 5 Pages: 105-120

    • DOI

      10.24546/81012493

    • NAID

      120006942794

    • ISSN
      2187-6746
    • Year and Date
      2020-12-21
    • Related Report
      2020 Research-status Report
    • Open Access
  • [Journal Article] 評価コメントに見られる意見文評価の様相 ―共起ネットワーク及びコレスポンデンス分析に基づく考察―2020

    • Author(s)
      伊集院郁子・李在鎬・小森和子・野口裕之
    • Journal Title

      第二言語としての日本語の習得研究

      Volume: 23 Pages: 26-43

    • NAID

      40022448683

    • Related Report
      2020 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 日本語教育学の課題に対して計量分析は何ができるか2020

    • Author(s)
      李在鎬
    • Journal Title

      計量国語学

      Volume: 32(7) Pages: 372-386

    • NAID

      130008131123

    • Related Report
      2020 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 実践報告:理論研究科目「言語コーパス論」2020

    • Author(s)
      李在鎬
    • Journal Title

      早稲田日本語教育学

      Volume: 29 Pages: 25-29

    • Related Report
      2020 Research-status Report
    • Open Access
  • [Journal Article] 日本語の学習経験がない中国語母語話者は和製漢語をどのように意味推測するのか2020

    • Author(s)
      小森和子
    • Journal Title

      明治大学国際日本学研究

      Volume: 11(1) Pages: 101-122

    • NAID

      120006821542

    • Related Report
      2020 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 中国人日本語学習者による連語習得に関わる背景要因2020

    • Author(s)
      黄叢叢・玉岡賀津雄・小森和子・毋育新
    • Journal Title

      小出記念日本語教育研究会 論文集

      Volume: 27 Pages: 1-16

    • NAID

      40021883617

    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 日本語の学習経験がない中国語母語話者は和製漢語をどのように意味推測するのか(寄稿)2020

    • Author(s)
      小森和子
    • Journal Title

      明治大学国際日本学研究

      Volume: 11(1) Pages: 101-122

    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Open Access
  • [Journal Article] 課題遂行型の活動を取り入れた日本語教育の実践2020

    • Author(s)
      柳澤絵美・小森和子・菊池 富美子・渡辺 晴世・安高 紀子・奥原 淳子・岩元 隆一
    • Journal Title

      明治大学国際日本学研究

      Volume: 11(2), Pages: 133-162

    • NAID

      120006821552

    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] BCCWJの学校教科書コーパスの計量的分析――日本語教育のためのリーダビリティと語彙レベルの分布を中心に2019

    • Author(s)
      李在鎬
    • Journal Title

      計量国語学

      Volume: 32(3) Pages: 147-162

    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] Readability measurement of Japanese texts based on levelled corpora.2019

    • Author(s)
      LEE, Jae-ho, HASEBE, Yoichiro
    • Journal Title

      The Japanese language from an empirical perspective: Corpus-based studies and studies on discourse.(Irena Srdanovic and Andrej Bekes(eds.))

      Volume: - Pages: 143-168

    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 中国語母語話者は和製漢語を正しく意味推測できるのか -日本語未習者への調査から―2018

    • Author(s)
      小森和子・早川杏子・三國純子
    • Journal Title

      中国語話者のための日本語教育研究

      Volume: 9 Pages: 69-83

    • NAID

      40021636561

    • Related Report
      2018 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] 作文評価のための教師用ルーブリックの作成と試用2021

    • Author(s)
      伊集院郁子・李在鎬・小森和子・髙野愛子・野口裕之
    • Organizer
      2022年度日本語教育学会秋季大会
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] ライティングの評価再考:機械と人間の役割と今後の教育支援2021

    • Author(s)
      伊集院郁子・小森和子・安高紀子・髙野愛子・李在鎬
    • Organizer
      CASTEL/J(日本語教育支援システム研究会)2021
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 論理的文章の自動評価に関する研究ーアカデミック・ライティングへの貢献を目指してー2021

    • Author(s)
      李在鎬・伊集院郁子・青木優子・長谷部陽一郎・村田裕美子
    • Organizer
      2021年度日本語教育学会春季大会
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] 3つのステップで学ぶ日本語アカデミック・ライティング~中級日本語学習者から母語話者まで~2021

    • Author(s)
      伊集院郁子・髙野愛子
    • Organizer
      凡人社オンライン日本語サロン研修会
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 作文コーパスの構築から評価研究へ:作文評価の普遍性と多様性を探る2020

    • Author(s)
      伊集院郁子
    • Organizer
      学習者コーパス国際シンポLCSAW5
    • Related Report
      2020 Research-status Report
    • Int'l Joint Research / Invited
  • [Presentation] 計算モデルは,人の評価にどこまで近づけられるか2020

    • Author(s)
      李在鎬
    • Organizer
      学習者コーパス国際シンポLCSAW5
    • Related Report
      2020 Research-status Report
    • Int'l Joint Research / Invited
  • [Presentation] 機械学習に基づく話し言葉と書き言葉の特徴分析2020

    • Author(s)
      李在鎬
    • Organizer
      第二言語習得研究会第31回全国大会
    • Related Report
      2020 Research-status Report
  • [Presentation] I-JASを用いた習熟度と接続詞の使用に関する調査―論理的文章執筆の支援システムの構築2020

    • Author(s)
      李在鎬,伊集院郁子,青木優子,長谷部陽一郎,村田裕美子
    • Organizer
      計量国語学会第64回大会
    • Related Report
      2020 Research-status Report
  • [Presentation] 論理的文章作成を支援するウェブシステムの構築について2020

    • Author(s)
      李在鎬
    • Organizer
      第33回日本語教育連絡会議
    • Related Report
      2020 Research-status Report
  • [Presentation] CEFRの日本語への適用可能性ー産出的言語活動および(言葉の)やりとりの場合ー2020

    • Author(s)
      野口裕之,大隅敦子,熊谷龍一,島田めぐみ
    • Organizer
      日本語教育学会2020年度春季大会
    • Related Report
      2020 Research-status Report
  • [Presentation] 国外日本語教育機関における Can-do statements と CEFR能力記述文の間の項目困難度比較ー受容技能を例にー2020

    • Author(s)
      島田めぐみ,大隅敦子,熊谷龍一,董博,野口裕之
    • Organizer
      日本語教育学会2020年度春季大会
    • Related Report
      2020 Research-status Report
  • [Presentation] 複数のコーパス分析に基づく接続詞使用と作文トピックの関係性2020

    • Author(s)
      伊集院郁子・李在鎬・青木優子・長谷部陽一郎・村田裕美子
    • Organizer
      専門日本語教育学会第22回専門日本語教育学会研究討論会
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Presentation] 高度外国人材に求められる「仲介」スキルとは-CEFR2018補遺版におけるmediationの 分析を通して-2020

    • Author(s)
      葦原恭子・塩谷由美子・島田めぐみ・奥山貴之・野口裕之
    • Organizer
      沖縄県日本語教育研究会第17回大会
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Presentation] 「良い」意見文と「ふつう」の意見文を分ける要因は何かーテクストの論理性の質的分析を通してー2019

    • Author(s)
      伊集院郁子・小森和子
    • Organizer
      日本語教育学会秋季大会
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Presentation] 留学生のキャリア形成を考える―日本で研究者として活躍する元留学生の事例より―2019

    • Author(s)
      菅長理恵・中井陽子・伊集院郁子
    • Organizer
      中国赴日本国留学生予備学校創設40周年中日両国言語教育及び文化交流シンポジウム
    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 教科書に対する読みやすさの評価 ― jReadability と BCCWJ を用いて―2019

    • Author(s)
      李在鎬
    • Organizer
      MHB研究大会
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Presentation] Implementation of Data Visualization Features for Japanese Writing Support System “jWriter”(データ可視化ツールを利用した作文支援システム「jWriter」)2019

    • Author(s)
      李在鎬,長谷部陽一郎
    • Organizer
      CASTEL/J 2019
    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 口頭能力と自己評価の関連性(Relationship between Oral Proficiency and Self-assessment)2019

    • Author(s)
      李在鎬・伊東祐郎・鎌田修・六川雅彦・坂本正・嶋田和子・由井紀久子
    • Organizer
      第23回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム
    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 中国語母語話者の和製漢語の習得における母語の影響 ―未習者と既習者の比較を通して―2019

    • Author(s)
      黄叢叢・小森和子
    • Organizer
      中国語話者のための日本語教育研究会
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Presentation] 日本語の慣用表現2019

    • Author(s)
      小森和子
    • Organizer
      湖北民族大学日本語科特別講義
    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Invited
  • [Presentation] 中国語を母語とする日本語学習者の語彙習得に及ぼす中国語の影響2019

    • Author(s)
      小森和子
    • Organizer
      大連外国語大学学術講演会
    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Invited
  • [Presentation] 日本語か英語か? 和製英語の習得2019

    • Author(s)
      小森和子
    • Organizer
      南京林業大学特別講義
    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Invited
  • [Presentation] CEFRの日本語への適用可能性-受容的能力の場合-2019

    • Author(s)
      野口裕之・大隅敦子・熊谷龍一・島田めぐみ
    • Organizer
      日本テスト学会第17回大会
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Presentation] 国語の記述式問題における評価基準の検討-評価基準の段階数に着目して-2019

    • Author(s)
      安永和央・野口裕之
    • Organizer
      日本心理学会第83回総会
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Presentation] 複数冊子における素点を用いたDIF検出方法について-CEFR descriptors質問紙を用いた検討-2019

    • Author(s)
      熊谷龍一・野口裕之
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Presentation] 評価結果に基づく意見文の特徴―評定値・評価コメント・意見文の分析―2019

    • Author(s)
      伊集院郁子
    • Organizer
      作文研究2018
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] 意見文に対する自動評価と教師による評価の関係2019

    • Author(s)
      小森和子
    • Organizer
      作文研究2018
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] 読み書きを支援するウェブシステム2019

    • Author(s)
      李在鎬
    • Organizer
      作文研究2018
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] ラッシュ系モデルによる尺度構成-作文研究およびCEFR尺度の開発2019

    • Author(s)
      野口裕之
    • Organizer
      作文研究2018
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] 作文と評価2019

    • Author(s)
      伊集院郁子
    • Organizer
      「作文評価を考える」セミナー
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] 作文評価を体験する2019

    • Author(s)
      小森和子
    • Organizer
      「作文評価を考える」セミナー
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] 作文のコメント分析2019

    • Author(s)
      李在鎬
    • Organizer
      「作文評価を考える」セミナー
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] 評定値の分析2019

    • Author(s)
      野口裕之
    • Organizer
      「作文評価を考える」セミナー
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] 意見文に対する評価コメントの計量的分析―コレスポンデンス分析に基づく考察―2018

    • Author(s)
      伊集院郁子・李在鎬・小森和子・野口裕之
    • Organizer
      2018年度日本語教育学会秋季大会
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] 教師による評価とコンピュータによる自動評価はどの程度一致するのか―中上級日本語学習者の意見文の評価を対象に2018

    • Author(s)
      小森和子・李在鎬・長谷部陽一郎・鈴木泰山・伊集院郁子・柳澤絵美
    • Organizer
      2018年度日本語教育学会秋季大会
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] 決定木分析と共起ネットワークに基づく意見文へのコメント分析2018

    • Author(s)
      李在鎬・伊集院郁子・小森和子
    • Organizer
      第29回第二言語習得研究会(JASLA)全国大会
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] DLA<読む>の構成概念妥当性の検証―テキストレベルの順位性をめぐって―2018

    • Author(s)
      櫻井千穂・真嶋潤子・中島和子・野口裕之
    • Organizer
      2018年度日本語教育学会春季大会
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] 日本語クラスレベル分けのためのオンラインテストシステムの開発―日本語学習者作文評価システムjWriterを用いた作文評価の導入―2018

    • Author(s)
      鈴木泰山・柳澤絵美・小森和子・李在鎬・長谷部陽一郎
    • Organizer
      日本教育工学会第34回全国大会
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Book] データ科学×日本語教育2021

    • Author(s)
      李 在鎬
    • Total Pages
      328
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      4823410998
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Book] 統計で転ばぬ先の杖2021

    • Author(s)
      島田めぐみ,野口裕之
    • Total Pages
      115
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      4823410289
    • Related Report
      2020 Research-status Report
  • [Book] 日本語を学ぶ人のためのアカデミック・ライティング講座2020

    • Author(s)
      伊集院郁子・髙野愛子
    • Total Pages
      168
    • Publisher
      アスク出版
    • ISBN
      9784866393605
    • Related Report
      2020 Research-status Report
  • [Book] はじめて学ぶ認知言語学―ことばの世界をイメージする14章(「コーパスの世界」執筆)2020

    • Author(s)
      李在鎬(児玉一宏,谷口一美,深田智(編))
    • Total Pages
      280
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623088706
    • Related Report
      2020 Research-status Report
  • [Book] 認知言語学 I(講座:言語研究の革新と継承 4)(「用法基盤モデル」執筆)2020

    • Author(s)
      李在鎬(池上嘉彦,山梨正明(編))
    • Total Pages
      420
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      9784894766709
    • Related Report
      2020 Research-status Report
  • [Book] 認知言語学 I(講座:言語研究の革新と継承 4)2020

    • Author(s)
      池上嘉彦・山梨正明(編)山梨正明、﨑田智子、堀江薫、金杉高雄、守屋三千代、李在鎬、小松原哲太、安原和也、澤田淳、米山三明、杉本孝司、仲本康一郎、井上京子、黒滝真理子、吉村公宏、森雄一(著)
    • Total Pages
      420
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      9784894766709
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Book] 本語学習者コーパスI-JAS入門:研究・教育にどう使うか2020

    • Author(s)
      迫田久美子・石川慎一郎・李在鎬(編著)
    • Total Pages
      255
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874248256
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Book] OPIによる会話能力の評価―テスティング、教育、研究に生かす―2020

    • Author(s)
      鎌田修・嶋田和子・三浦謙一(編)牧野成一・奥野由紀子・李在鎬(著)
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      凡人社
    • ISBN
      9784893589705
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Book] 新・日本語教育のためのコーパス調査入門2018

    • Author(s)
      李在鎬,石川慎一郎,砂川有里子
    • Total Pages
      304
    • Publisher
      くろしお出版
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Remarks] 作文評価のための研究グループ

    • URL

      http://jhlee.sakura.ne.jp/sakubun/

    • Related Report
      2021 Annual Research Report 2020 Research-status Report 2018 Research-status Report
  • [Remarks] 伊集院郁子個人ホームページ

    • URL

      http://www.tufs.ac.jp/ts/personal/ijuin/

    • Related Report
      2020 Research-status Report
  • [Remarks] 李在鎬研究室

    • URL

      http://gsjal.jp/lee/

    • Related Report
      2020 Research-status Report
  • [Remarks] 作文評価のための科研グループ

    • URL

      http://jhlee.sakura.ne.jp/sakubun/

    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Funded Workshop] 「作文評価を考える」セミナー(於:台湾 東呉大学)2019

    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Funded Workshop] 「作文研究2018」シンポジウム(於:東京 早稲田大学)2019

    • Related Report
      2018 Research-status Report

URL: 

Published: 2018-04-23   Modified: 2023-01-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi