Project/Area Number |
18K00874
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 02100:Foreign language education-related
|
Research Institution | Kwansei Gakuin University (2021) The University of Shiga Prefecture (2018-2020) |
Principal Investigator |
Taniguchi Maki 関西学院大学, 建築学部, 准教授 (90778606)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
ジョーンズ グラハム 滋賀県立大学, 人間文化学部, 非常勤講師 (20815146)
|
Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2022-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
|
Budget Amount *help |
¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2020: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2019: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2018: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
|
Keywords | CEFR / 戦略 |
Outline of Final Research Achievements |
We believe there are three reasons why CEFR works as a basis for constructing personalized learning goals. First, CEFR is a personal framework. Second, CEFR is an open-ended framework. Third, CEFR is universal.
|
Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
日本ではヨーロッパ言語共通参照枠CEFRの指標は英語指導者のためのものであることが多いが、本研究では英語学習者の活用を提案した点が最大の意義である。CEFRは大学入学に求められる英語能力の目安だけであってはならない。大学生がCEFRをもとに学習の目標や計画をたてて自分自身のために生涯にわたって英語を学び続けるきっかけづくりのひとつのモデル授業を提案することができた。
|