Project/Area Number |
18K01579
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 07040:Economic policy-related
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Research Institution | Otsuma Women's University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2023-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | 再生可能エネルギー / 電気自動車 / スマートグリッド / 自動車税制 / 補助金 |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this research work is to analyze effects of the policy for diffusing photovoltaic power generation and battery electric vehicles by connecting them with smart grids. This research work clarifies by estimating future valuation parameters in that taxes on registering vehicles exert strong effects on the diffusion of environmentally friendly vehicles in Japan’s auto market because consumers place more emphasis on future costs more than they do on purchase costs. Further, this research work shows that consumers also emphasize future costs in the demand structure of photovoltaic power generation.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
省エネルギー製品の需要構造は国や文化によって異なると考えられるため、本研究で開発した将来評価パラメータを活用した分析により、税制や補助金、料金体系に関する政策立案についての重要な情報を得ることができる。特に本研究で分析したような省エネルギー製品間の効率的な接続のためには、それぞれの需要構造に整合的な料金体系が必要である。本研究で開発した手法は再生可能エネルギーの最適な普及に大きく寄与すると考えられる。
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