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Effectuation in the creation of new markets for traditional industries, tourism, and other local entrepreneurs.

Research Project

Project/Area Number 18K01874
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionKyoto University

Principal Investigator

Wakabayashi Yasunaga  京都大学, 経営管理研究部, 教授 (70240447)

Project Period (FY) 2018-04-01 – 2022-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2021)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2021: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywords起業 / 伝統産業 / 観光 / 地域社会 / エフェクチュエーション / サービスデザイン / 京料理 / 起業家 / 小売サービス / マーケティング / 地域産業
Outline of Final Research Achievements

The main findings of the study are as follows.
First, interviews with entrepreneurs in five publicly traded companies revealed three styles of discovering new markets: (1) a style that responds to customers' (including their own) questions, requests, and complaints; (2) a style that rebels against existing industries; and (3) a vision-driven style that looks at trends in terms of future big-picture changes.
Second, we conducted interviews with the Bed and Craft lodging business in Inami, Nanto City, Toyama Prefecture, and summarized its development in the "Chronicle of Events," analyzing it as a specific process of effectuation, and clarifying that the construction and reconstruction of one's own identity plays a major role. In addition, it was clarified that the construction and reconstruction of one's own identity plays a major role.

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

人口減少下での地域社会の発展において、地域発起業家への期待は大きい。本研究成果はまだその端緒ではあるが、地域発起業家がいかにしてその可能性を見出し実行しその結果から学んでさらなる発展を遂げていくのか、それをもたらす行動原理と環境、支援策を明らかにすることにつながるという社会的意義がある。さらに本研究は、エフェクチュエーションとして見出された行動原理が、どのようなアイデンティティにもとづくのか、どのような環境や支援策のもとで展開されていくのか、といったエフェクチュエーションの理論的構造を具体化していくことに貢献するという学術的意義を持っている。

Report

(5 results)
  • 2021 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2020 Research-status Report
  • 2019 Research-status Report
  • 2018 Research-status Report
  • Research Products

    (9 results)

All 2022 2021 2019 2018

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 2 results) Presentation (5 results) (of which Int'l Joint Research: 1 results,  Invited: 1 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] The Connection and Difference between Internet Celebrity Economy and Influencer Marketing A Conceptual Review2022

    • Author(s)
      Hu Kaiyi, Yasunaga Wakabayashi
    • Journal Title

      China Business & Trade

      Volume: 2022(2) Pages: 10-18

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 京料理におけるサービスデザイン2021

    • Author(s)
      橋本憲一 若林靖永
    • Journal Title

      和食文化研究

      Volume: 4 Pages: 76-100

    • Related Report
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    • Peer Reviewed
  • [Presentation] コロナ禍の問題・課題に取り組む商品開発とそれを 可能としたビジネスモデル -「ジョキンザウルス」の事例-2021

    • Author(s)
      若林靖永
    • Organizer
      商品開発・管理学会 第35回全国大会
    • Related Report
      2020 Research-status Report
  • [Presentation] スタートアップにみられる 流通イノベーションのパターン2019

    • Author(s)
      若林靖永
    • Organizer
      日本流通学会第33回全国大会
    • Related Report
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  • [Presentation] 流通業における従業員満足度と その影響に関する分析2019

    • Author(s)
      竹野豊・若林靖永
    • Organizer
      日本流通学会第33回全国大会
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Presentation] 起業における新市場・新事業コンセプト発見の方法に関する事例研究2019

    • Author(s)
      若林靖永
    • Organizer
      商品開発・管理学会
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] Me and Our Experiences on critical thinking(TOC for Education)2018

    • Author(s)
      若林靖永
    • Organizer
      critical thinking congress (Gdansk, Poland)
    • Related Report
      2018 Research-status Report
    • Int'l Joint Research / Invited
  • [Book] 商品開発・管理の新展開2022

    • Author(s)
      商品開発・管理学会編
    • Total Pages
      260
    • Publisher
      中央経済社
    • ISBN
      9784502394317
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  • [Book] 2050年 新しい地域社会を創る2018

    • Author(s)
      公益財団法人生協総合研究所編
    • Total Pages
      182
    • Publisher
      東信堂
    • ISBN
      9784798915210
    • Related Report
      2018 Research-status Report

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Published: 2018-04-23   Modified: 2023-01-30  

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