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Mechanisms for enhancing in-store advertising effectiveness through media and advertising engagement

Research Project

Project/Area Number 18K01879
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionSaga University (2022)
Kagawa University (2018-2021)

Principal Investigator

Min Kyunghyun  佐賀大学, 経済学部, 教授 (40508206)

Project Period (FY) 2018-04-01 – 2023-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2022)
Budget Amount *help
¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2019: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywords店頭広告効果 / 媒体エンゲージメント / 広告エンゲージメント / 店内コミュニケーション / 広告エンゲージメント店頭広告 / 店頭広告 / 店舗特性 / 媒体及び広告エンゲージメント / 店頭エンゲージメント / エンゲージメント / 無意識的購買行動
Outline of Final Research Achievements

This study clarified the role of engagement in enhancing the effectiveness of in-store advertising in a purchase environment with mixed advertising information, and also presented a study on how to measure 2 types of engagements and advertising effects by measuring in-store advertising and products. Based on the findings presented in this study, more elaborate and effective in-store communication strategies will be possible in the future if it is possible to identify and extract elements that are highly compatible with the individual characteristics of target customers from the elements that constitute store characteristics at various strategic sites.

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究の学術的・社会的意義は、店頭広告への選択的注意を強化する先行条件として店頭広告に関連するエンゲージメントという概念を新たに採用し、エンゲージメント水準が広告評価及び購買行動に与える影響を検証することで、効果的な店内コミュニケーション戦略を立案することに貢献できる知見を見出したことにある。本研究の分析結果は、店頭広告に対するエンゲージメントが、コミュニケーション戦略の全般的な効果を規定する要因になっていることを意味しており、戦略効果の向上に寄与している要素を明らかにしている。

Report

(6 results)
  • 2022 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2021 Research-status Report
  • 2020 Research-status Report
  • 2019 Research-status Report
  • 2018 Research-status Report
  • Research Products

    (3 results)

All 2023 2020 2018

All Journal Article (3 results) (of which Peer Reviewed: 1 results)

  • [Journal Article] 店内広告に対する知覚動機が広告評価及び購買行動に与える影響2023

    • Author(s)
      閔 庚炫
    • Journal Title

      佐賀大学経済論集

      Volume: 55(3・4) Pages: 23-38

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 店頭及び広告エンゲージメントが店内における成果行動に与える影響ー店舗特性に対する知覚水準の調整的役割を中心にー2020

    • Author(s)
      閔庚炫
    • Journal Title

      香川大学経済論叢

      Volume: 92(4) Pages: 241-258

    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Journal Article] 感覚と感性に訴えるマーケティング戦略ープライミング効果の類型的分類と戦略的な活用に関する理論的考察ー2018

    • Author(s)
      閔庚炫
    • Journal Title

      佐賀九州総合政策研究

      Volume: 第2号 Pages: 11-24

    • Related Report
      2018 Research-status Report

URL: 

Published: 2018-04-23   Modified: 2024-01-30  

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