Internal efffects of external advertising
Project/Area Number |
18K01890
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 07090:Commerce-related
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Research Institution | Daito Bunka University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
白井 康之 大東文化大学, 経営学部, 教授 (20597512)
渡邊 直人 大東文化大学, 経営学部, 准教授 (70434272)
国府 俊一郎 大東文化大学, 経営学部, 教授 (90759721)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2021-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2020)
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Budget Amount *help |
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2020: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2018: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
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Keywords | 広告 / インターナル・コミュニケーション / 広告効果 / 従業員 / エンゲージメント |
Outline of Final Research Achievements |
These studies are designed to find the mechanism of internal effects of corporate external advertising, focusing on employees' work motivation. After reviewing previous relevant studies and pretesting, we developed a conceptual model and examined the model empirically with support of a Japanese company. During the study process, some findings were published and the examined model was presented at an academic conference. There remained some further issues about applying the model to non-Japanese organizations and sophisticating the credibility and validity, due to the global Covid-19 pandemic. However, our studies contribute to propose an model by reconsidering the old rule of thumb among business people. These studies also contribute to the advertising internal effects literature as Japanese studies.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は、広告に携わるビジネスパーソンにおいて古くから経験知として知られてきた広告のインターナル効果について、学術的観点から再検討を行いモデルを提案するに至った。組織の本部広告部門等が企画実施する対外的な広告に対し、組織の内部成員がその効果を期待できることで働く内発的動機が高まることが示された。また、内部成員が広告表現から正確性や組織の努力を認めることによって、効果への期待が高まることが分かった。これにより、広告企画実施の実務上の留意点について示唆が得られる。また、本研究は同様の研究テーマについて日本で得られた希少な成果の一つになったと考えている。
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Report
(4 results)
Research Products
(7 results)