Research on educational effect of assessment using split-paper testing in programming classes
Project/Area Number |
18K02894
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 09070:Educational technology-related
|
Research Institution | The University of Electro-Communications |
Principal Investigator |
久野 靖 電気通信大学, 大学院情報理工学研究科, 教授 (00170019)
|
Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2021-03-31
|
Project Status |
Discontinued (Fiscal Year 2020)
|
Budget Amount *help |
¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2021: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2020: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2019: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
|
Keywords | プログラミング技能の評価 / 整序問題 / プログラムの基本的な誤り / 誤りの修正プロセス / 形成的評価 / プログラミング課題の自動採点 / Computer Based Test / プログラミング教育 / CBT / 短冊型テスト / フィードバック / 学習効果 |
Outline of Annual Research Achievements |
2020年度は、研究の準備をしていた5月に、研究代表者が脳梗塞を発症した。そのため、研究の推進が困難となり、廃止申請をおこなった。なお、前年度中に投稿した論文1篇が掲載された。また2019年度のプログラミングシンポジウム発表が山内賞に採択された。
|
Report
(3 results)
Research Products
(10 results)