Development of a Massively Open Online Course (MOOC) for Language Training to Support the Globalization of the Hospitality Services Industry
Project/Area Number |
18K02924
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 09070:Educational technology-related
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Research Institution | Nagasaki International University |
Principal Investigator |
Rawson Thom 長崎国際大学, 人間社会学部, 准教授 (40645157)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
松本 知子 長崎国際大学, 人間社会学部, 講師 (10586308)
大渡ドーガン ジョン 長崎国際大学, 人間社会学部, 講師 (10815905)
V.Deusen Brendan 長崎国際大学, 人間社会学部, 講師 (60646850)
LaClare Elton 崇城大学, SILC, 准教授 (20720593)
Claro Jennifer 北見工業大学, 工学部, 講師 (20455710)
ロベージュ ルーク 長崎短期大学, その他部局等, 准教授(移行) (90765603)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Fiscal Year 2020: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2019: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
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Keywords | edtech / content / development / on-demand / curriculum / MOOC / EFL / H5P / interactive / completion / tracking / English / language / courseware / animation / hospitality / training / elearning |
Outline of Final Research Achievements |
This project began as an inquiry into the processes required for developing a Massive Online Open Course. The goal was to learn the process for creating the course. In the first years of the project, the team learned a lot about designing and creating content for a MOOC. However, once the Covid19 global pandemic arrived, the lessons learned in content making for a MOOC were then applied to developing on-demand curriculums. In the end, some degree of success in creating online self-access learning was achieved but it was difficult to measure the amount of success.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
この研究から得られた主な成果は、オンライン・コンテンツの開発プロセスについて書かれたプレゼンテーションや論文で共有されました。この研究の主な受益者は、自分たちのカリキュラムのためにオンラインコンテンツを開発しようとしている教育者です。最大の成果は、Massive Open Online Coursesの開発には、コンテンツ制作の専門部署が必要であることです。しかし、MOOC開発で学んだ方法論は、世界的なパンデミックに直面した際のオンデマンドカリキュラム開発にも適用できることが示されました。
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Report
(5 results)
Research Products
(14 results)