Project/Area Number |
18K04609
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 25010:Social systems engineering-related
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Research Institution | Kobe University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Fiscal Year 2020: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | コンテナ港湾 / コンテナ配置 / ターミナルレイアウト / コンテナターミナル / リソース割当 / レイアウト設計 |
Outline of Final Research Achievements |
To be advanced the decision making of container terminal operation, the system development is often focused on. The terminal location, terminal configuration and resource behavior complicate decision making. This study focuses on containers arriving from the land side to a marine container terminal as one of resources, we developed a mathematical model to evaluate the terminal layout with container-to-yard arrangement. By treating containers as a group and arranging time unit, it is possible to represent relatively simple mathematical formulation. From the computational results, this study analyzes the effect on service time by terminal configuration, ship arrival pattern, and external truck arrival pattern, number of container handled etc.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
学術的意義として、コンテナ港湾の運用問題をパラメータの取扱いを工夫することで数学モデルとして表現し、MIPソルバーならびにメタヒューリスティクスを利用して計算結果を求めることを確認した。今後の関連研究の数学的なモデル表現に大きく寄与するものである。 また社会的意義として、計算結果は、港湾計画の意思決定に対し、情報提供できるものであり、貨物需要や荷主・船会社の動向を反映させ、新しいシステム導入の際の定量的な評価に用いることできるものである。
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