Development of a Decision Model for Mitigating the Impact of a Large-Scale Disaster on Road Transport Networks
Project/Area Number |
18K04613
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 25010:Social systems engineering-related
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Research Institution | Kochi University |
Principal Investigator |
Sakamoto Jun 高知大学, 教育研究部自然科学系理工学部門, 講師 (90548299)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
原 忠 高知大学, 教育研究部自然科学系理工学部門, 教授 (80407874)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2021-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2020)
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Budget Amount *help |
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2020: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2019: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2018: ¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
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Keywords | 道路復旧 / 大規模災害 / 津波 / アクセシビリティ / 南海トラフ地震 / 道路啓開 / 区間選定頻度 / 重複区間 / 優先順位 / 長期浸水 / 道路啓開計画 / 道路復旧計画 / GIS / 経路探索 / 復旧日数 / 利用頻度 / 被害最小化計画 / 道路ネットワーク |
Outline of Final Research Achievements |
This study proposes a decision model to create a resilient road network for minimizing damaged areas after massive earthquakes. As case study areas, Shikoku and Kochi, Japan, the research have two topics: road recovery planning and road construction planning. Road recovery planning focuses on the situation after massive earthquakes. It enables to choose a damaged road for prioritizing recovery considering recovery day and pairs connecting important districts for an emergency. Road construction planning focuses on future road construction planning. It enables a road that should construct priority. Results clarified that it is essential to consider road redundancy and the potential for an emergency.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究の成果は,道路の防災機能の評価について,広域的な道路寸断からの回復過程を道路ネットワーク全体の観点から検討することができる.道路ネットワークと道路啓開計画を用いで評価を行うことで,災害発生後の道路復旧計画だけでなく,将来の道路整備計画への応用が期待できる.また,全国各地で進められている道路啓開計画をはじめとしたインフラの減災計画・老朽化対策計画へのフィードバックも可能であり,さらに津波による被災が予測される太平洋沿岸地域に対して,現実的な道路啓開計画,迅速な支援物資の配送,防災機能の配置計画などの社会施策の立案にも資する.
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Report
(4 results)
Research Products
(42 results)