Clarification of task structure and development of educational strategies to foster thinking skills in students' practicing pediatric nursing.
Project/Area Number |
18K10262
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related
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Research Institution | Kansai University of Social Welfare (2020-2022) Osaka Medical College (2018-2019) |
Principal Investigator |
TOMARI YUKO 関西福祉大学, 看護学部, 教授 (60197910)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
大西 文子 日本赤十字豊田看護大学, 看護学部, 教授 (00121434)
竹村 淳子 大阪医科薬科大学, 看護学部, 教授 (00594269)
西薗 貞子 奈良学園大学, 保健医療学部, 教授 (50458014)
岡田 摩理 日本赤十字豊田看護大学, 看護学部, 教授 (20745583)
川島 美保 聖カタリナ大学, 人間健康福祉学部, 准教授 (90380328)
倉橋 理香 大阪医科薬科大学, 看護学部, 助教 (80850635)
神道 那実 日本赤十字豊田看護大学, 看護学部, 准教授 (90434638)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2023-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2021: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2020: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2019: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
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Keywords | 小児看護学 / 看護学実習 / 看護教育 / 実習指導 / 看護実践と理論の統合 / 小児看護学実習 / 実習指導ガイドライン / 学習課題 / 指導ガイドライン / 指導方法 / 指導方略 / 学生の思考強化 / 課題構造 / 教育方略 |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this study was to develop teaching guidelines for deepening students' thinking in pediatric nursing practice. To this end, we identified practice situations that students often encounter that require instruction in the "integration of practice and theory," and after naming the phenomena, we then identified instructional methods to deepen students' thinking in those situations. Based on the above results, we developed "Guidelines for Teaching Pediatric Nursing Practice. The use of this guideline enabled new faculty members to improve their teaching skills.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
小児看護学実習において学生が遭遇しやすい看護現象を明確に可視化した。その場面での学生の思考を深める指導の方法を提示したガイドラインはこれまでに出版されておらず、新人教員が早期に指導スキルを上げることが可能となる。また熟練教員も自己の指導を見直し機会となる。 教員にとって膨大な時間を費やしている実習指導を楽しく有意義な教育及び教育的意義を見出すことができる書籍となったと考える。
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Report
(6 results)
Research Products
(5 results)