Security measure and evaluation method for automobile control model
Project/Area Number |
18K11212
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 60040:Computer system-related
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Research Institution | Nagoya University |
Principal Investigator |
Kurachi Ryo 名古屋大学, 情報学研究科, 特任准教授 (10568059)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
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Keywords | 組み込みシステム / 組込みセキュリティ / 情報セキュリティ / 自動車 / 評価手法 / 設計手法 / In-vehicle Systems / Security / Controller Area Network / セキュリティ / 制御システム / 組込みシステム |
Outline of Final Research Achievements |
This research focuses on establishing design, countermeasure, and verification methods to ensure cybersecurity for automobiles. An in-vehicle system is a distributed control system with many control computers called ECUs (Electronic Control Units), which are required to realize safe driving. Moreover, the proliferation of technologies for connected and autonomous vehicles increases the potential of cyber-attacks. Therefore, this study comprehensively researched threat analysis methods, countermeasures, and evaluation methods for next-generation in-vehicle systems.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
国際基準や国際標準が策定されたことにより,自動車の制御システムのサイバーセキュリティ強化が必須となってきている.このため,自動車の設計時に脅威を分析し,評価し適切な強化策を導入することが要求されている.しかしながらその一方で,どのように分析,強化,評価すべきかの手法は確立されていないことが課題である.このため,本研究ではこれらの手法の確立と業界標準技術としての提案を目指す.
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Report
(5 results)
Research Products
(25 results)