Project/Area Number |
18K11864
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 80020:Tourism studies-related
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Research Institution | Otaru University of Commerce |
Principal Investigator |
Praet Carolus 小樽商科大学, 商学部, 教授 (40292081)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
鈴木 和宏 小樽商科大学, 商学部, 教授 (10708366)
王 力勇 小樽商科大学, 商学部, 准教授 (70772466)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2024-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2023)
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Budget Amount *help |
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2019: ¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2018: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
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Keywords | 社会的相互作用 / ツーリズム / 体験 / インバウンド観光 / social interaction / tourism / inbound / experience / personality / travel motivation / satisfaction / cross-cultural / inbound tourism / tourist-tourist / intra-cultural / tourism marketing / service encounter / segment compatibility / Social interaction / Tourism marketing / tourist interaction |
Outline of Final Research Achievements |
This research investigated social interactions among tourists, between tourists and residents, and between tourists and service providers and the role these types of interaction play in the overall visitor experience. During the first stage of the research project, we collected qualitative data from domestic and international tourists in Japan. Analysis of qualitative interview data with Chinese tourists visiting Japan revealed a) three types of social interaction: protocol-oriented, help-related, and sociable interaction (Han, Praet and Wang, 2019); b) positive (value co-creation) and negative (value co-destruction) aspects of direct and indirect interactions with other Chinese tourists (Praet & Han, 2020; Han, Praet and Wang, 2021a); c) positive, neutral, and negative aspects of direct and indirect interactions with service providers, residents and other tourists (Han, Praet and Wang, 2021b).
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究成果の①学術的な意義及び②社会的意義は以下の通りである: ①観光体験における交流の役割を観光客の視点から明らかにした。観光体験における価値の共同創造と共同破壊に関する文献に貢献する。東洋的視点からの観光体験に関する洞察を提供している。 ②日本経済にとって重要性を増すインバウンド観光のマネジメントに重要な示唆を与える。観光体験において交流が果たす役割をより深く理解することは、観光客の観光体験を向上させ、満足度や他者への推薦度を高めるための貴重なヒントを提供する。また、インバウンド観光客の観点から住民との交流を明らかにしたことでオーバーツーリズム問題の緩和に貢献する。
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