A Study on improving teaching ability in pronunciation through introducing an open online course website for primary learners of Chinese
Project/Area Number |
18K12451
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 02100:Foreign language education-related
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Research Institution | The University of Shimane (2020-2022) Kushiro Public University of Economics (2019) Shimane University (2018) |
Principal Investigator |
DING LEI 島根県立大学, 国際関係学部, 准教授 (50710993)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2023-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2020: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2019: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2018: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
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Keywords | 中国語教育 / 音声教授法 / 音読能力 / 軽声 / 音声教育 / 中国語音声教授法 / 中国語教材開発 |
Outline of Final Research Achievements |
1. I co-authored an intermediate level Chinese textbook dedicated to Ondoku (reading aloud) practice .2. I conducted five pronunciation sessions in four years (2018-2022), and recorded change in learners’ pronunciation.3. Together with a collaborator, I did a survey on the current status of Chinese language education in the Sanin region in Japan (Shimane and Tottori prefectures).4. I conducted a series of investigations on challenges in light tones experienced by Japanese learners when they practice reading aloud.5. I developed a "Pronunciation Guiding System" using Filemaker (Claris platform) and created the "Pronunciation Errors Database (light tones)".6. I proposed an index to evaluate students' pronunciation competence: Pronunciation Competence Rating. This index was used to observe the features of changes in learners' pronunciation competence.7. A Chinese phonics teaching resource website using Notion platform (Ding's pronunciation teaching and research workshop)
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
学術的意義:本研究では、研究期間中に開発した教材、ソフトウェア、ウェブサイト、収集した発音データや音声指導データ、PCR指数、山陰地域の中国語教育に関する調査、朗読トレーニングに関連する研究を中国語音声教育の研究資料として利用することができる。また、中国語教師を育成ための基礎教材としても使用することができる。社会的意義:初修中国語教育は日本で最も重要な中国語教育の領域であり、本研究は中国語音声教授法についての研究を通じて、音声教育に関わる諸問題に人々の関心を喚起し、音声教育研究に興味を持つ教師を多く育成することを目的としている。同時に、この領域の発展を制約する諸要因を解決することも望んでいる。
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Report
(6 results)
Research Products
(9 results)