Project/Area Number |
18K12867
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 07080:Business administration-related
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Research Institution | Senshu University (2023) Takushoku University (2019-2022) Osaka University of Economics (2018) |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2024-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2023)
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Budget Amount *help |
¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2020: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2019: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2018: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
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Keywords | 企業家の失敗 / 認識 / ビジネスモデル / プラットフォーム / 消費者生成メディア(CGM) / エンゲージメント行動 / アントレプレナーシップ / 認識枠組み / ドメイン / カスタマーエンゲージメント / ユーザー生成コンテンツ(UGC) |
Outline of Final Research Achievements |
This study examines the mechanisms of entrepreneurs' business failures and learning from them from a case study of a platform business. The study reveals two main conclusions to a certain extent. First, entrepreneurs' perceptions of failure are based on existing business models built by entrepreneurs. Second, when entrepreneurs attempt to recover from failure, it is important to change the value they provide to customers, rather than being limited by existing business resources.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は、学術的には、ビジネスモデル研究やプラットフォームビジネス研究を、とりわけ企業家の行動から捉えようとする際に、一定程度寄与するものであると考えられる。また、本研究の社会的意義としては、現在あるいは今後、スタートアップや企業の新規事業等でプラットフォーム型のビジネスモデルの構築や立て直しに取り組む企業家が、自社事業に対してどのような見方をすれば良いのかという点に対する示唆を有している。
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