A theoretical and empirical study of impact of hedonic and utilitarian benefits on user innovation
Project/Area Number |
18K12878
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 07090:Commerce-related
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Research Institution | Shizuoka University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2023-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
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Keywords | ユーザーイノベーション / 消費者イノベーション / リードユーザーネス / クラウドソーシング / サーチ / デザイン / ブランド / サイバネティックス / ソーシャルイノベーション / リードユーザー / 遠方検索 / 局所検索 / 製品開発 / マーケティング / 消費者行動 / 商学 |
Outline of Final Research Achievements |
In this study, we revealed the conditions under which orientation in consumption and innovativeness lead to outcomes in user innovation, where consumers themselves engage in product development. Through statistical analysis on a representative sample assigned to demographics, we demonstrated that the search for information outside the field is effective in realizing new functions, and clarified the relationship with co-creation. In addition, through an interview survey of designers who develop and sell consumer goods through user innovation, we found that delving into one's own values directly contributes not only to product development but also to brand building. Furthermore, we organized the relationship between consumer innovation and social innovation.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究には、消費者イノベーションと共創の関係において、一見不整合であった分野外情報の有効性についての知見が矛盾せずに両立していると示したことで、両者の関係を明確化したという学術的意義がある。また、人々に愛される製品を開発する上で、消費者としての側面を必ず持つ生活者の革新性や創造性が果たす役割を明らかにするという、極めて公共性が高い問題に新たな知見を加えた社会的意義がある。さらに、消費者イノベーションとブランド構築およびソーシャルイノベーションの関係についての理解を前進させた意義がある。本研究の成果は、複数の学会賞を受賞しただけではなく、メディアでの発信を通じて学術の世界を超えて受容された。
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Report
(6 results)
Research Products
(17 results)