Project/Area Number |
18K14529
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 41010:Agricultural and food economics-related
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Research Institution | Ritsumeikan Asia Pacific University (2019) Tokyo University of Agriculture and Technology (2018) |
Principal Investigator |
YAMAURA KOICHI 立命館アジア太平洋大学, 国際経営学部, 准教授 (80645523)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2019: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2018: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
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Keywords | 買い控え実行度 / 消費者効用 / 社会経済影響 / 不確かな情報 / 買い控え行動 / 市場調査 / 価格交渉力 / フードシステム |
Outline of Final Research Achievements |
I assessed consumer preferences, anxieties and concerns under various information types, and their indirect socioeconomic impacts in relation to the aftermath of the Fukushima Nuclear Disaster. (1) I analyzed consumer behaviors by sharing various information types using an online survey. (2) For assessing consumer buying restraint behavior, I clarified variable relationships using secondary public data. (3) I found various indirect socioeconomic impacts on each sector including food systems recovering from the Fukushima Nuclear Disaster.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究では、不確かな情報下での消費者の購買行動とその影響を実証的に検証した。消費者にとっての情報の確度により消費者の行動がどのように影響を受けるのかを明らかにした。本研究により、情報ごとに消費者の購買行動だけでなく市場を介した消費者自身への影響を解明できたことは意義のあることだと思われる。また、研究の過程で米国の研究ネットワークとの連携もでき、日本以外の消費者の購買に情報が与える影響についての課題を共有でき、新たな国際共同研究につながった。
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