Project/Area Number |
18K18088
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 61020:Human interface and interaction-related
|
Research Institution | The University of Tokyo |
Principal Investigator |
Yatani Koji 東京大学, 大学院工学系研究科(工学部), 准教授 (60741353)
|
Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2020-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
|
Budget Amount *help |
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2018: ¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
|
Keywords | ヒューマンコンピュータインタラクション / プログラミング教育 / プログラミング支援 / ユーザインタフェース / ソフトウェア工学 / プログラミング学習支援 / GitHub / プルリクエスト / プログラミング教育支援 |
Outline of Final Research Achievements |
Modern software development actively utilizes Github for project management including maintaining changes on code. In this research, we explore how interactive systems can exploit various information on GitHub for code understanding and programming education through two systems, CodeGlass and RealCode. We found that pull requests visualized through CodeGlass can support developers' understanding on code. RealCode can repurpose code changes on GitHub to offer programming exercises that otherwise would not be seen in standard textbooks and teaching materials, complementing programming education at school.
|
Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究ではソフトウェア開発管理で広く用いられているGtiHub上の情報を活用し,プログラミングにおける活動を支援する技術の開発,その効果の評価を行いました.この研究により,GitHub上での情報を活用することで,プログラマのコード理解を支援出来るだけでなく,教科書などでは見られない実践的なプログラミングスキルを養える演習課題を生成できる可能性があることを示すことができました.
|